onsdag 23 augusti 2017

Onsdag 23 augusti 2017. Jag letar av bara farten nu.

Ja jag fortsätter att leta. Tänk att jag i morse, utan att leta, fick syn på äggkoppen, där jag lägger min  guldring  när jag inte vill använda den. Den stod på skrivbordet, alldeles framför mig när jag skriver på datorn. Potatisskalare har jag fått två stycken av FBläsare så den bortkomna letar jag inte längre efter.

I  skrivbordet hittade jag i dag rester av  innehållet i min kontorslåda, som jag ej bevakade då jag hastigt lämnade villan, dagen före stora flyttdagen. När jag kom tillbaka hade kontorslådan, av papp, gått sönder och dess innehåll plus andra papper, som låg i samma väska som lådan,  plockats in i skrivbordets lådor.
 Jag hade tänkt märka den väskan med RUTH men glömde det. Då får jag skylla mig själv. Att min familj var så effektiv och så  snabba kunde jag inte i min vildaste fantasi föreställa mej.  Hur jag tänker fram och tillbaka så måste jag nog medge att det sätt på vilket denna flytt skedde var den för mig skonsammaste och även om jag nu måste lägga både tid och möda för att få allt på sin rätta plats så sker det på ett trevligare sätt än om jag skulle stått där ensam bland en massa möbler och kartonger. Förmodligen hade jag stuckit iväg även i ett sådant fall.

Ett och annat saknar jag. Tex. Bokhyllan som stod bredvid skrivbordet i villan. Men den hamnade nog på någon Second hand i stan och då är det ju inte något att gnälla för.
Egentligen har jag ganska mysigt när jag går här och pratar högt för mig själv, när jag flyttar om och faktiskt tar en liten "rensning" igen. Barnen vet att den ej var så omfattande tidigare.


Men nu till dagen. Lennart kom med den nyinköpta dammsugaren. Dammsög hela lägenheten och konstaterade att Kerstin och jag gjort ett bra köp. Den sög mer än bra, ibland.
Lennart kollade också in för att senare sätta upp lysrör i köket och flytta en lampa.
Självklart är jag tacksam för att det finns kunniga män och kvinnor i familjen.
Lennart och jag fikade på min underbara balkong.

Från ett barnbarn kom efterlängtat samtal, som gjorde mig glad!
Tog en liten tur över gården till "Träffpunkt Gillet". Där finns personal, som leder en nykomling rätt.
Fick nästa veckas matlista som jag ska kolla. OM man vill, så har man möjlighet att enkelt beställa.

Gick vidare till Gymnastiken i källaren. "Ledigt" stod det på skylten och i boken inte någon beställning på flera timmar. Jag lyckades inte låsa upp med min nyckel och tänkte gå tillbaka då dörren öppnades inifrån av en man, som glömt att vända på skylten.
Han gjorde en gest mot huvudet när han upptäckte missen med skyltvändningen. Vi log båda och jag har nu beställt tid i boken en annan dag.

I alla fall så håller dagen på att ta slut och jag går tacksam till nattens vila.
GodNatt, mina vänner! GUD ÄR GOD! Och vill oss väl!


.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar