söndag 20 augusti 2017

Söndag 20 augusti 2017. Bästa gudstjänsten i Stadsparken ever , enligt mej.

Söndagen tar snart slut. Jag, och rullatorn, hämtades i morse med bil av Sven, Maria och Kristin.
Att en gång om året komma till Stadsparken på gudstjänst hör till livet här.
Inte alla går dit, men många. Det finns många kyrkor i den här stan. Varje kyrka har sin egen församling. På det årliga mötet i Stadsparken ses vi alla, Stadskyrka, Frikyrka och alla, som vill vara med..
Vi är alla ett genom  Jesus, Kristus vår Herre.
Jag har varit med på många sådana här "fester" i Stadsträdgården, för det känns som en stor fest då vi alla tillsammans lovar Herren. För min del upplevde jag dagens trädgårdsgudstjänst som den bästa någonsin. Det bästa var att Gud blev ärad och upphöjd.

Efter denna fina sammankomst åkte vi till Lasse, Elsemarie och Tobias och drack kaffe.
Roligt när vi som familj får tillfälle att träffas ibland lite spontant.
Fick veta att surströmmingsskiva hos Ulla och Lennart är planerad längre fram. SÅ roligt!

När mina barnbarn var små hände sig att jag besökte familjerna för att räcka en hjälpande hand. Numera är det jag som bäst behöver den där hjälpande handen.
Att stryka var ofta min uppgift på den tiden, för länge sedan.
Trodde knappt att jag hörde rätt när Elsemarie i morse frågade om jag kunde hjälpa till med att stryka.
Att "vara behövd" är något fint och så klart stannade jag kvar och strök några plagg.

Att bli gammal innebär, för en del av oss, bl. a. nedsatt syn.
Ska säga att jag undrar om det märktes på de strukna plaggen. Visst märkte jag skillnaden på hur lång tid det tog och den där osäkerheten, beroende på nedsatt syn är inget åtråvärt.
Jag fick god mat och innan Lasse skjutsade hem mig så var Elsemarie en sväng ut till plommonträdet på tomten och kom in med de första mogna plommonen. Helt underbara!

Så kom jag hem lagom för att se TVnyheterna från fåtöljen.Och somnade.
När jag vaknade var det dags att sova för natten vilket jag nu ska göra. Sängen väntar.

Allt gott till er mina vänner! GodNatt och Sov Gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar