söndag 13 augusti 2017

Söndag 13 augusti 2017. En annorlunda söndag för min del.

Nu gäller det att fatta sig kort. Dagen började med att jag av Annelie och Markus hämtades till gudstjänst. Vi kom i tid men en timme för sent, om ni fattar.
Vissa kyrkor har sommartid med gudstjänst klockan 10.00. Något jag mycket väl vet men det är väål åldern, som vanligt, förstås!

Första sången av tre, som sjöngs avslutningsvis, var den som sjöngs som inledningssång när Georg och jag gifte oss i Korskyrkan i Stockholm och vår pastor och vigselförrättare tyckte att vi skulle börja med den.
"Hur ljuvligt det är att möta, på väg mot Jerusalem". Nummer två i dag var "Jag älskar dig Jesus, jag vet du är min" och dagens tredje, som jag också kunde utantill har jag redan glömt vilken det var.
Kan tänka mej att jag vaknar mitt i natten och kommer på den.

Det där med att komma för sent till en sommargudstjänst brukar hända en gång i början av sommaren, inte i slutet. Jag borde veta bättre. Men vi fick del av atmosfären och Välsignelsen, som avslutade gudstjänsten.

Det regnade när vi kom ut ur kyrkan. Jag föreslog att vi skulle åka till "Naturens hus" och fika, vilket mottogs positivt. Skönt att sitta där i lugn och ro och prata samtidigt som vi hanterade våra iPhones.

Jag fick skjuts hem. På hemväg från Arlanda stannade Ulla och Lennart till för lite kaffe. De var så nöjda med sin semesterveckai  Skottland  och hade kakor med därifrån så nu har jag dessa att bjuda på när jag får besök. De visade också många fina bilder.

Makarna Hallqvist smsade att de kommit åter från sin lilla utfärd med bilen.

Stina ringde och berättade om ett trevligt besök hon haft i dag. På 40talet fanns i Figeholm en gosse som ibland vistades hos vår mamma och Stina som då bodde tillsammans i Högskulla.
Sedermera blev han och systern lekkamrater med Sven, Kerstin och Ulla när de på somrarna vistades hos mormor.
Han bor numera utomlands men var på besök i Figeholm och tittade in hos Stina, som berättade att de tittade på varandra och sa:"Vem är du?" Glada blev de båda att ses igen. Kan tänka mig att åldersskillnaden är ca femton år.

Av en händelse hade han kommit in på min blogg och läser den. Roligt för mej att få veta.
Jag kämpar för att komma igång med "Forntiden", som legat "i träda" alltför länge. Snart ska jag väl komma igång hoppas jag!

I morgon börjar en ny vecka och för min del blir det besök hos min tandläkare för att be om hjälp med hålet i överkäken, orsakat av framtanden som försvann samma dag som Elsemarie hade sin 50-årsfest. Ack ja!

Nu är det dags att sova och jag hoppas kunna göra det. GodNatt kära vänner!
" Herren är min herde, mig ska intet fattas! " SOV GOTT!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar