fredag 4 augusti 2017

Fredag 4 augusti 2017. I morgon blir det fest.

 Eftersom det inte blev så mycket gjort i går med tanke på den kommande festen så blev det att sätta fart i dag.
Jag hämtades av Tobias till min suveräna  hårfrisörska. I dag hade jag inga "Finska pinnar" med mig men lovade att fixa det till nästa besök.

Efter att ha blivit fin i håret bar det iväg till dottern som tillsammans med mannen storhandlat och nu var i färd med att planera för morgondagens fest.Efter lunch åkte familjen iväg till festlokalen där Elsemarie var portförbjuden.
Tillsammans med mej fixades ostsnurror och annat gott under tiden.
Allt jag gör går så sakta numera så jag är ej till så stor nytta men kavla smördeg klarade jag av.

Familjens trogne vän Lars var där och såg till att det han lovat ta ansvar för förbereddes i köket.
Elsemarie och Lasse har många goda vänner och vid ett sådant här tillfälle är de guld värda.
På deras frågor om de kunde hjälpa till med något delegerades uppgifter åt olika håll.
Det är faktiskt smart att göra så.

Alla tre barnen samlades och alla hjälptes åt för att tillsammans med pappa Lasse ge sin mamma en oförglömlig 50-årsdag.
Jo det stämmer att hon fyllde i januari men att ha fest passar bättre den här årstiden.
För min del känner jag stor tacksamhet att jag fått leva så länge och haft tillfälle att få vara med på mina barns 50-årsdagar.

Framåt kvällen kom Stina från Figeholm och nu sover hon redan, trött efter lång körning
Själv vaknade jag före klockan sex i morse och går nu också till vila.
Nästa vecka ska jag blogga om lite "Forntid" då jag nu hittat den försvunna gamla dagboken, som förser mig med stoff till dessa mina skriverier.

Elsemarie har i dag haft kontakt med den unga invandrare som jag berättade om i går. Vänner, vi fortsätter att be för den anhöriga i hemlandet som fått benet splittrat och amputerat vid ett terrordåd.
Naturligtvis för hela familjen varav en befinner sig i vårt land och sörjer över att  ett älskat syskon råkat illa ut i ondskans framfart. Vi fortsätter "MOT det onda, FÖR det goda!

Mina kära vänner nu önskar jag er en GOD NATT och att ni ska sova gott!  











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar