lördag 31 december 2016

Lördag 31 december 2016. Nyårsafton igen!


Fick för mig att jag skulle ta fram dagboken från förra året. Denna dag -3 grader. Strålande sol!!!

Ja så var det då! Mörkare , gråare  än samma dag detta år finns inte.
Vi hade ändå trevligt då vi firade Alfred på hans 5-årsdag.  Han fick flera presenter och var så glad.
Vi strömmade in  till dukade kaffebord. Farmor och farfar, faster,två farbröder med familjer, där fyra kusiner inräknades, mamma, pappa, två systrar och en gammal gammelfarmor, som envisas med att hänga med så länge krafterna medger.

På kvällen kom Annelie och Markus, som nyligen återvänt till Örebro efter flera år i Malmö.
De undfägnades med risgrynsgröt och julskinka. och vi hade en trevlig pratstund. Jag är verkligen glad över att ha dem boende här i närheten.

Att jag bytte iPhone i går har ej gått spårlöst förbi. Känner mig vilsen när den tar fram upplysningar jag ej önskat och inte behöver. Hjälp finns dock att få bland barnbarnen!
Nu hoppas jag på besök av Filip i morgon innan han återvänder till sina studier i Göteborg. I need him!

Ute smattrar det , som alltid denna årets sista dag.Ser i dagboken att förra året, just denna dag, kom Bernard och Lydia med sina barn hem från Frankrike där de firade jul med mormor och morfar det året. Martin med familj firade nyår i Örebro både då och i år.

Nu, just nu, satte jag på TV och lyssnar till klockklangen. Stör mej så jag stänger av.
Ute fortsätter det att smälla. Må Gud bevara alla djur och traumastörda människor i detta land!

 I gårdagens blogg skrev jag att bara en enda kyrka var öppen kring 12-slaget på Nyårsafton. Fick i dag veta att en del kyrkor har ordnat med mat och fest för invandrare men har då avstått från att gå ut med offentlig annonsering. Jag blev glad av att få veta detta!

Nu lämnar jag smattrandet och går till sängen och ska sova gott! Gör det ni också, mina vänner!
Min bror ringde i dag. Hade kommit hem från Spanien för ett par dagar sedan. Gott Nytt År ,Helge!
Han är äldst i syskonskaran men klar i huvudet som få. Så glad över vår storebror, som fyller 94 nästa gång.
GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG OSS ALLA!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar