tisdag 20 december 2016

Tisdag 20 december 2016. Träna eller INTE träna! Det är frågan!

Detta blev min sista bil och tror inte att jag kört den sedan jag blev ägare till den, men innan hände det.
Tar konen vid hornen på direkten! Jag har INTE tränat. Trots att jag bytte dag med matgästen och kunde fått skjuts dit i dag i stället för i går.
Jodå det känns skillnad om man tränar eller inte. Så det här får inte bli konstant.

I morgon förväntar jag mig två besök hos mej och själv ska jag bort några timmar. Ingen träning före jul.
I dag fyller Aline , Bernards och Lydias dotter 7 år. Hon kommer med sina föräldrar hit i Mellandagarna då båda föräldrarna är lediga från sina jobb, så vi firar då. I dag har hon kalas hemma hos sej med farfar och farmor och några andra.
Jag har pratat med henne i telefon och gratulerat.

Sven kom tidig förmiddag med varorna som han köpt åt mig på Maxi. Kalkon och strömmingsfile'er,
Kalkonen steker jag i morgon. Strömmingen är stekt och ska in i frysen.
Matgästen fick äta Raggmunk, kvar sedan söndagen. Jag sov middag i fåtöljen en stund.
Fick till det i köket och bestämde mig för att skriva blogg genast så jag kommer tidigt i säng.
Vågar inte ta itu med Forntiden fast det är frestande. Gör jag det så blir sänggåendet därefter och den risken tar jag inte.  Ser fram emot att få sällskap till morgonkaffet. Sov Gott alla mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar