tisdag 22 september 2015

Tisdag 22 september 2015.

Det känns i kväll som att det var fredag. Beror nog på att i dag kom min städhjälp och tog hand om golven.
  I eftermiddag kom Kerstin på besök. Med sig hade hon räkmackor, så goda. Efter en stund dök Elsemarie  upp för att hämta Isak. Så trevligt att ha två döttrar på besök samtidigt. Inte så ofta vi ses så det var roligt att pratas vid. De väntar på att jag ska kallas till doktorn och då ska Kerstin följa med.
Det är något med hjärtklaffarna som inte sluter tätt. Det har de ej gjort på många år men om nu min fina läkare har synpunkter på detta känns det bra om Kerstin finns med vid besöket.

Glad var Elsemarie, som fått fina blommor från en av sina anställda, som nu skulle vidare till annat jobb.
Glad är jag, som fick telefonsamtal från det par, som för några dagar sedan ringde om vissa tillfälliga ekonomiska bekymmer. Nu kunde min "skyddsling" glad berätta om bönesvaret. På ett fantastiskt sätt hade de i försäljningsärende fått in mer pengar än de hade förväntat sig. "Tänk så fort bönesvaret kom", kvittrade hon.
 När jag var på det här parets vigsel för några månader sedan träffade jag deras vän, som nyss anlänt till Sverige och inte talade svenska. Vi blev FBvänner. I dag var han på besök hos mina vänner, som hade berättat om bönesvaret. Jag fick byta några ord med honom. "Pray for me", sa han. Han väntar på att få uppehållstillstånd och ett jobb. Så klart ber vi,som vet bönens betydelse. Gud älskar att göra oss gott.

Jag låg vaken ett par timmar på efternatten och känner att jag behöver sova ifatt så jag får nog avsluta denna kortisblogg nu och i stället inta sängen.
"Blott en dag , ett ögonblick i sänder, vilken tröst evad som kommer på. ALLT ju vilar i min Faders händer,skulle jag, som barn väl ängslas då?"
En fin avslutning på en fin dag. Sov Gott allesammans. Nu fick jag ett foto till min iPhon. Tre små söta barnbarnsbarn. Så roligt avslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar