onsdag 23 september 2015

Onsdag 23 september 2015. Uppdrag Granskning tog min tid så det blir bara en kortisblogg.

Så det blir ibland. Isak blir kvar här i natt. Hans familj är på annat håll och det är bättre för Isak att vara här än att vara ensam hemma.
Han har fått kvällsmat och varit på kisspromenad. Men nog märktes det att han funderade på att han ej blivit hämtad , som vanligt. Han kollade bilar och när vi kom in så vara han orolig i början men lugnade ner sig och nu ligger han och väntar på att jag ska gå till vila så han kan få lugn och ro.

I dag hade jag ett barnbarn till lunch. Så mysigt!  Innan dess hade jag hunnit sova en stund.Förmiddagssömn.
Telefonsamtal från Göteborg förgyllde dagen, Birgitta, dotter till IngaBrittas man Vidor ringde. Vi är goda vänner sedan många år och det var roligt att pratas vid och få veta lite om var och en i familjen.

På eftermiddagen ett par spontana kaffegäster.

Uppdrag Granskning tog som sagt för mycket av min tid. Isak har också tagit tid. Han var så hungrig i kväll och tjatade om mer och mer mat. Nu är hans tålamod förbrukat och för mej finns bara att påbörja vandringen till sängen, så han  kan slå sig till ro.

Så jag säger GodNatt och Sov Gott till er alla! Gud är god och vakar över oss var och en!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar