måndag 25 maj 2015

Måndag 25 maj 2015. Tandläkaren i dag. Fortsätter med år 1991.

Måndagens matgäst kom, rastade Isak, skjutsade mej till träningen efter tre veckors time out. Skönt att komma igång igen. Det är nödvändigt. Märks när det blir ett långt uppehåll.
Efter lite prat med Färdtjänst som jag alltid tycks ringa för sent för att hinna i tid till målet, ringde jag till Anna. Fredrik och hon bor nära mej och de brukar säga att jag ska höra av mej om  jag behöver hjälp. Nu skjutsade Anna mej, med minsta möjliga varsel till Tandläkaren. Väl där var hissen ur funktion och jag kom flåsande in till en tandläkare och två tandsköterskor, som väntade på mig.

I dag drogs tre tänder, förra gången två så nu blir det fem nya tänder framöver.. Jag sa att jag inte gillade, men han tröstade mig med att de hade ju ändå varit med ett tag.

Bedövningssprutor är däremot något jag gillar, skarpt!

 När skannern på nya datorn och jag hittat varandra ska jag återkomma till vår London-resa med några fler bilder, men till dess återgår jag nu  till år 1991 och vecka 40.
Jag bakade wienerbröd och tårta till Magnus födelsedag. Slanten han fick som present togs emot med stor glädje för nu räckte pengarna till att köpa en länge åtrådd cykelhjälm som inköptes på direkten!

Barnvakt i Hovsta  torsdag till söndag.Jonas och Kristian hit med bussen på fredagen.
Lördagen är Jonas och Bernard i Gustavsvik. Kristin sjuk så Kristian leker ensam men med hans fantasi så fixar han det.
För Kristins tillfrisknande tog jag på söndagen familjens husläkare och granne till hjälp och hon var frisk när föräldrarna kom hem på söndagskvällen. Pojkarna tog bussen hem till Hjortkvarn efter sin lilla kusinträff.

Kerstins 40 årsdag nalkades och jag var där och hjälpte till med städning och annat.
Den 13 oktober var en söndag och Kerstin blev gratulerad av släkt, vänner och arbetskamrater.
Stina och Raquel kom som långväga gäster.

I dagboken står att dagen därpå vinkade vi tidigt på morgonen farväl till Mikael som begav sig ut på långresa till Palestina för att hälsa på sin farmor och släkten. Han skulle stanna i 7 veckor.
Resten av dagen diskade vi porslin och ställde allt tillrätta efter födelsedagskalaset.

Torsdag 17 besök av Gurli och Britt. Aktuellt säger att " bankerna gungar", står det i boken.
Resten av oktober månad: Besök i Katrineholm, gratulerar Maria på födelsedagen,
26 oktober står det att "vi är sju kring frukostbordet, så trevligt.
Kristin, Bernard, Emil, Kristian och Elsemarie, som senare skjutsar Kristin och Emil till Hovsta. Bernard och Jonas till biografen och ser Robin Hood.
Kristian följer med mej på husbesök hos en ensam, som hade födelsedag.
Senare skjutsar vi Elsemarie till Odensbacken, där hon hämtas av Anders och Lasse.
På söndagsmorgonen skjutsar jag Bernard och Jonas till Hovsta.
På kvällen hämtar Kristian och jag de båda bröderna och trion åker buss till Hjortkvarn.

28 oktober åker Mattias och jag till Hjortkvarn. Mattias hjälper Lennart med att spika masonit i badrummet. Vi firar Petter, något försenat!
30 oktober åkte Lennart och Mattias till Örebro. Mattias skulle mönstra den 31.
Samma dag åkte Ulla och Lennart till Danmark.Jag kvar och vaktade barn och katter.
Så tog de slut. Oktober och vecka 44.

Jag känner mig också lite "slut" och längtar till sängen. Är glad över att jag ej haft det minsta ont efter tandläkarbesöket.
Nu säger jag GodNatt till er alla som hängt med så här långt.  I morgon blir en ny, solig dag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar