torsdag 28 maj 2015

28 maj 2015.Besök i Frommesta. Åter till år 1991.

Jag börjar med November 1991.Vecka 45. Den tredje nov. åkte jag till Småland.
Efter att i flera dagar ha  bakat och Stina gjort ostkakor var det dags att återvända till Örebro.
Fredrik var på plats och hjälpte mig att packa ur bilen. Viltkött, 36 kg, packades ner i frysskåp och box.
Dagen efter ,en lördag, var jag på samling med socialarbetare och fosterhemsföräldrar.
Vecka 46. Måndag. En vän, H, ringt och jag åkte dit då hon inte mådde bra och behövde mig.
Tisdag. Levererat en stor ostkaka till Kävesta, står det i dagboken. H. på besök här.
Lennart sålt bilen för 1200 kr. H. sovit bättre i natt.

Onsdag. I Betania på kvällen. Predikan av Ronny Låås.
Resten av veckan besök hos en del personer. Jobb på Second Hand.
15 nov var vi i bönegruppen hos Doris, som fyllde 61 år. Hon har svårt med minnet, som ej funkar så bra.
Fortsätter med mina besök hos "folk" även kommande vecka. Särskilt hos H.
I Adolfsberg och lagar mat hos en rullstolsbunden. Förpackar och lägger i frysen, olika maträtter.
Den 19 nov. kom Elsemarie hem sedan jag haft besök av H. ( Tycker mycket om henne, står det).
20 nov. Kerstin hämtat örhängen till sin show i Brunnsparken. Fredrik bor här. Hämtas, något försenad, till "repet" av sin kompis Clas. Romska flickan åter här.

22 nov. Till H. som mår så dåligt i dag.
23 nov. (När jag nu läser detta så önskar jag att jag i dag hade samma styrka som på den tiden!) Se här!
Vaknat klockan 4. Morgonbön. Sedan bakat 100 bullar. Elsemarie och jag till Tybble. Köpt två skåp till köket, på annons. Besök av ett par vänner på kvällen.
Börje ringt. Orolig för sina barn.( Dottern har jag i dagsläget ofta telefonkontakt med.)
 26 nov.Besök hos H.som mådde dåligt. Hennes man skjutsade mig till Mikaelsträffen. Mår ej bra.
27 nov. Huvudvärk, feber och snuva.Sover hela dagen. Elsemarie ringt. Hon har gråtit i dag för att hon fick mycket mindre än vanligt i lön för att hon varit sjukskriven för ryggvärken. Foglossning.
När de betalat sina räkningar har de bara 900 kr kvar.Livet har sina sidor!

Månadens sista dagar fortsatte förkylningen men jag  hann med lite brevskrivning och annat ändå.

I dag har jag bakat bullar, varit på besök hos Kerstin och hennes man. Där fanns också det charmiga barnbarnet Liam, 4år, med sina föräldrar. Länge sedan vi sågs. Så roligt att träffas så här mitt i veckan! Magnus jobbar i Norge och har ibland några lediga dagar då han får tid med sin familj.
Nu ser jag att klockan är sovdags, och det för länge sedan, så jag säger GodNatt till er som kanske fortfarande är vakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar