fredag 29 maj 2015

Fredag 29 maj 2015. Kort blogg om dagen. Träning, besök.

Dagen sprang iväg. Träning. Promenad i blåsten. Handlade på hemvägen. Då, när jag stod i affären, ringde Filip, som var hemma hos mig för att hämta Isak. Jag blev hämtad  och roligt var det att träffa Filip.
Han kommer tillbaka i morgon. Då får vi prata mera.

När han och Isak åkte iväg kom min vän Jim och ville ha fika. Så roligt! Vi trivs med varandra. Medan han var här ringde vännen Stefan, som kommer med blommor i morgon . Dessa ska placeras i min gamla kärra på gården. På tisdag kommer Ulla och planterar i balkonglådorna. Ska innan dess fixa till det på altan. Härliga tider stundar!

Har nyss kommit hem från promenad till min syster, som hade bett mig köpa en grej när jag var i affären.
Hon hade några timmar tidigare haft besök av grannfrun, som gråtande berättat att hennes man dött i dag. Han var bara 68 år. Han hade tagit en promenad och besökt sina barnbarn och sin syster. På återvägen satte han sig ned på en parkeringsplats. Någon, som visste vem han var, hämtade hans fru, som ringde ambulans. Hans liv gick ej att rädda. Han hade fått en svår hjärnblödning.
Det märkliga var att han hälsat på hos sina närmaste precis innan han lämnade denna jord.

I nästa vecka samlas det mycket folk i Mariakyrkan, Syrianska kyrkan, här i stan. Frun hade sagt att det skulle komma ca 300 personer dit. Detta par har varit så fina mot IngaMaj och jag förstår att hon nu får betyda en del för änkan, några år yngre än sin man.

Just nu sjunger, de som varje  fredagskväll, i Närradion från Brickebergskyrkan. Sången som sjungs nu är "Min fader kär, han vakar över mig." Så gott att veta. I dagarna är det 25 år sedan min älskade Georg hastigt slutade sitt jordeliv. Jag får en tår i ögat när jag tänker på det.  Min ungdoms älskade, som gav mig så mycket kärlek under så många år. År som jag är så tacksam för. Våra fina barn, barnbarn och barnbarnsbarn,som jag har så mycket glädje av.Jag kan bara säga:"Tack, Gud för allt!"

Gud är så god och jag ser varje dag hur han finns där till min hjälp. Jag har så mycket att vara glad för och lever ett intressant och innehållsrikt liv. "Jesus är min sång och min glädje."
Nu sjunger Carola sången "Tryggare kan ingen vara än Guds lilla barnaskara". Nu ska jag gå till vila och lyssna vidare.. Det går så bra att somna sedan. God Natt till er alla! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar