onsdag 27 september 2017

Onsdag 27 september 2017.Besök är alltid roligt.

Nu ska alltså det tidiga sänggåendet börja. Då inser jag att bloggen måste bli mycket kort.

På förmiddagen kom Sven på ett spontant besök. Han hade tänkt på att ordna så jag kunde med endast ett par tryck på en liten dosa både tända och släcka 5 lampor i Vardagsrummet.
Med ett enda knapptryck kan jag släcka alla dessa.

Så bra!. Maria och Kristin kom också hit en stund. Bara kaffe utan dopp gäller numera i den familjen.så det är väldigt enkelt att bjuda .

Jag tog en promenad till min närbelägna affär. Köpte en stor påse palsternackor och en med morötter.
Denna vecka till specialpris. Köpte till Ulla i dag. Själv har jag lagt upp ett förråd av främst palsternackor som jag, sedan barndomen, är särskilt förtjust i.

Hem och gjorde bredda smörgåsar med sallad,leverpastej, tomat, gurka och en liten dillkvist. Ostmackor med paprika.
Elsemarie och Lasse hade aviserat ett besök tillsammans med Tobias. De blåmönstrade tekopparna sedan tiden i Lesjöfors kom fram och en mysig kväll blev det.

Ett barnbarn ringde, Kerstin, jätteförkyld, ringde också. Jag missade samlingen på "Träffpunkt Gillet" men att få träffa hälften av barnaskaran på en och samma dag var inte illa.
Jag älskar min stora familj, som alla vill mig väl och visar stor omsorg om mig. Gud är så god som är med oss alla.

Som sagt, tidigt sänggående börjar NU och planerna är att det ska bli en vana.
Elsemarie lägger sig i regel klockan nio på kvällarna för hon åker med tåget klockan sex och kommer hem klockan sex på kvällen, så det blir inte att vi träffas så ofta.
I helgerna blir det ibland resor till Göteborg eller Växjö där de båda, icke hemmavarande barnen finns.

Godnatt mina vänner! Gud med oss! Sov gott! I Psalm 23 står det:" Ty du är med mig. Din käpp och stav trösta mig." Det sover vi på!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar