måndag 11 september 2017

Lördag, söndag, måndag 9,10,11. Ingen bra dag för mej i dag heller.

Visst låter det gnälligt! Jag har massor att vara tacksam för. Det är inte det saken gäller.
Jag har sovit bort dagen fast jag har massor att göra! Men både i går och i dag har jag inte varit i form, som det heter!

Nu ska jag snabbt skicka iväg dagens komprimerade blogg innan jag åter somnar.
Börjar med lördagen. Promenerade med rullatorn till USÖ där jag hade tid hos Audiologen. En lugn, fin människa ,utan stress, tog hand om mej. Förklarade lugnt och stilla vilka knappar jag skulle trycka på, skrev ut ett papper, som visade att resultatet av undersökningen var ungefär som förra gången. Ingen för ändring alltså. Nu hade jag åter förlagt mina båda hörapparater så jag tog i bruk de gamla, allra första, som alltid finns som reserv.

Jag fick veta att jag kunde leta en månad ytterligare för då skulle jag bli kallad på återbesök. Om jag måste köpa nya kostade de 1.000 kronor styck. Jag hade bara haft dom ett år. Efter fem år får man nya.
När jag går här hemma i tystnaden så behöver jag inga men i övermorgon blir det tjejträff i stället för den som, för min skull, inställdes förra onsdagen. Då har jag reserverna.

Elsemarie och Lasse är på utflykt mot Göteborg denna lördag.

Efter lördag kommer söndag.  Ingen bra dag. Klädde mig i alla fall  men kom mig inte för med att gå ut. Känns som om jag har lite feber. Ögat, som varit blått flera dagar efter smällen mot vassa hörnet  förra söndagen, börjar nu skifta lite i gult. Den lilla knölen i pannan ovanför ögat är kvar och påminner mig om hur tacksam jag kan vara över att inte det vassa hörnet träffade i ögat.
Tv gudstjänst och Närradio d;o från pingstkyrkan i Örebro fick ersätta kyrkobesök. Så fantastiskt att denna möjlighet finns. Dagen förlöpte i stillhet. Skrev blogg om fredagen innan jag somnade.

Och det vart morgon och afton på måndagen. Där är jag nu. Denna dag minst lika intetsägande som gårdagen. Jag har sovit till och från.  Såg Rapport och lite av minnessändningen av Hasse Alfredsson, den rolige mångsidige mannen som fått oss att skratta så många gånger under årens lopp. O, vad jag är glad över både honom och Tage Danielsson, som fann varandra och samspelade så bra.

SÅ många roliga stunder vi haft tillsammans med dessa två.
"Har du borstat tänderna", sjunger Gullan Bornemark i en av sina barnvisor. Ja det har jag och nu ska jag direkt till sängen. Funderar nog på att klä mig i morgon och förhoppningsvis få en gnutta arbetslust.
Sov Gott, mina vänner! I morgon är det tisdag, eller hur?
innan jag somnar ska jag be för en man i en annan stad, som i eftermiddag förts till sjukhus,illa däran!
Det är alltid gott att få tala med Gud om bekymren, stora som små! Natti Natti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar