onsdag 13 september 2017

Onsdag 13 september 2017. Tjejträff, det är roligt, det!!

Det var ett tag sedan vi fem hade tjejträff men i dag hade Rebecca bestämt att nu skulle det bli av.
Najmi hämtade Sonja, Gerty och mej i sin bil. Rebecka bjöd på gott eftermiddagsfika och så fick vi prata av oss en del. Sonja hade sin lilla vovve Idun med sej. Hon påminde i storlek om vår lilla Isak, som avslutade sina dagar hos veterinären på grund av hjärtproblem.

Alla fem hade en gång haft en man men lever nu ensamma. Najmi och Rebecca hade en del att berätta om resor de gjort och sådant är alltid roligt att lyssna till. I fantasin hänger man med och blir lite upplyft kan man säga.  Att bara köpa en flygbiljett till ett land och sedan dag för dag bestämma om fortsättningen låter hur spännande som helst. Att åka till främmande land med hjälpsändningar till de som behöver hjälp lät också intressant.

Nu har jag slösat med tiden i kväll igen så jag inte kan ta itu med "Forntiden", som jag tänkt.
I går fyllde Alva , ett av mina många barnbarnsbarn, 13 år. En fin och go tjej, som bor i Pålsboda.
Får gratta i efterskott. Sådant händer då och då. Ibland blir det bortglömt men mestadels finns jag med på födelsedagsfesterna. Något jag vill fortsätta med så länge jag orkar.

På grund av mitt slöseri med tiden så har klockan blivit sovtid för länge sedan så jag har bara ett att göra. Säga GodNatt mina vänner. Sov Gott! Tacksam för ännu en trevlig dag ska jag dyka i säng omedelbart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar