fredag 15 september 2017

Fredag 15 september 2017. Inte mycket att säga om denna dag.

Jo jag bör erkänna att mitt tidigare omtalade "nattugglebeteende" infann sig redan klockan 16 då jag kom hem från hårfrisörskan. Att jag fortsätter med denna lyx beror på mina snälla barn, som ställer upp för mig. Utan dem skulle jag nog, även om jag hade råd, inte unna mig detta.
Min småländska sparsamhet skulle inte tillåta det.
Att min hårfrisörska är skicklig, trevlig och har blivit min vän gör att jag så gärna tar mig dit.
En halv timme i vardera riktningen blir en lagom lång promenad.
Nu är jag så fin så jag törs knappast lägga huvudet på kudden!

På väg hem mötte jag Annelie som fotograferade mig där jag kom gående med rullatorn. Påpassligt!
Gick in i min gamla närbutik från tiden i villan. Där var allt så förändrat och förmodligen ny ägare.
Jag såg, tänkte och önskade att det ska gå bra för den som äger butiken.
Det är märkligt att jag efter alla dessa år utan butik ändå hänger kvar i tanken.
Mängden varor i förhållande till antalet kunder, t.ex. Alla färskvaror. Är det möjligt att det mesta kan bli sålt? I vårt Färgcentrum hade vi inte sådana problem men det där med att köpa in rätt saker i rätt mängd var viktigt. För ett par dagar sedan såg jag på FB en träbil inköpt i vår affär år1958. Fotot inskickat av den lilla  lastbilens ägare, vars pappa köpt den till sin lilla tjej. För mej var det verkligen ett stänk av nostalgi att se bilen av märket Brio och jag blev påmind om det forna affärslivet.

Ja, som sagt har jag också denna dag slösat med tiden. Har haft en del FB- konversation med en invandrartjej, som jag ska träffa nästa vecka. Ser fram emot den träffen!

All rensning i hyllor och lådor, som jag tänkt göra i dag, blev åter placerat i framtidens garderob så klarade jag mig i dag också!
Att jag inte skäms! Jo det är just vad jag gör och behöver bara på detta sätt få lätta mitt hjärta.
Jag hoppas alltid att både arbetslust, energi  och ork nästa morgon ska stå vid sängkanten och inta hela mej för att jag nästa kväll ska kunna somna glad över att det jag planerat blivit gjort.

Nu säger jag GodNatt och är glad över dagen som gått, för det kommer en ny i morgon om Herren så vill!  Vi är alla älskade av Gud, som vill att vi pratar med honom! Jag har nu hittat min "böneplats" i nya lägenheten. I vardagsrummet, i en grön skinnfåtölj blev det.
På bordet bredvid ligger min nötta bibel och min andaktsbok, "Daglig Kraft". Dit går jag med en liten träbricka med en kopp kaffe och en bulle (två på söndagar) och där talar jag med Gud om allt möjligt.
Sov Gott mina vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar