söndag 3 september 2017

Lördag 2, söndag 3 september 2017. Slut på bröllopet.

I fredags blev det en kort blogg. På lördagens morgon hämtades jag klockan 9 av Lydia och Bernard och vi drog iväg mot trakten av Vänersborg för nu skulle Ulrika och Kristian ha bröllop i Västra Tunhems kyrka, nära Vänersborg.
Först åkte vi till hotellet där gäster, som så önskade,  kunde bo över till söndagen och där Bröllopsfesten skulle gå av stapeln efter vigseln.

Vigselförrättare var pappa Lennart, som nu vigde den sista av sina fyra pojkar. Han har tidigare vigt Petter, Jonas och Emil. Inte dåligt!!
Kristian hade nyss kommit hem från en resa till Kina, Japan och Sydkorea, om jag minns rätt.
Han är ute och spelar mycket och naturligtvis fanns hans vänner med en orkester som spelade både i kyrkan och på festen. Det var sång och musik som anstod detta fina par.
På baksidan av programmet står namnen på sångare och musiker.Jag återger dem här för jag anar att det kan intressera vissa av mina bloggläsare.
Diktläsare: Floris Hedelund.Musikansvarig: Magnus Josephsson, Musikanter: Emma Eriksson, Julia Josephsson, Jonas Kraftling,Jenny Wahlström, Daniel Arenalo, Emil Eriksson, Oscar Eriksson Uggla,
Tobias Grenholm, Lars-Erik Hallqvist, Ted Hector, Henrik Hedelund, Kristin Landh, Emelie Molander, Per Orvang och Jonas Thander. Hoppas att jag skrivit rätt!

Gästernas antal var etthundra jämnt. I stället för presenter hade brudparet föreslagit att de som kunde skulle stanna över natt på hotellet och det fick räcka som present.
De har nu slagit ihop sina respektive hem coh anser att de har allt de behöpver.
De har haft lägenhet i både Göteborg och Stockholm men väljer nu bort Göteborg och ska bo i Stockholm.
Lite dråpligt är att Ulrikas bror som delat lägenhet med Kristian, sedan några år tillbaka, och som fick besök av sin syster ibland, nu har skaffat sig egen lägenhet sedan han förstod att Kristian och Ulrika var på väg att bli ett par. Så kan det gå!.

Roligt för mej var det att träffa Ulrikas föräldrar. De är engagerade inom Missionskyrkan och det där med att människor som har en relation till Gud har något gemensamt, som förenar dem, är så värdefullt och det gör mig så glad. Så fina vänner!

Det blev en trevlig kväll med mycket gott att äta och dricka. Några åkte hem under kvällen men jag tror att de flesta stannade kvar över natten. Så gjorde Lydia, Bernard och jag och det var ganska fullt vid frukostserveringen i morse, där det bl. a. mycket gott också serverades våfflor av en speciell sort, SÅ goda!

Att komma hem efter en resa och packa upp är något jag aldrig har gillat och jag har ännu inte packat upp mer än en liten del av det jag hade med mig. Fast jag hade bestämt mig för att NU, DEN HÄR GÅNGEN, skulle jag börja med att genast packa upp. Ack ja! För all del! Kanske, kanske!! Natten är ju lång!

Elsemarie och Lasse har i dag fått vänner från NewYork på besök, så de åkte hem i går kväll för att "hinna packa upp" och laga god mat  att bjuda på.

I morgon börjar en ny vecka . Jag hoppas att jag ska få arbetslust så jag får klart med ytterligare en bit av flytten och att få grejer på rätt plats. Önskar också slippa sviter efter luftombytet, något som jag dragits med hela livet. Jag blir så trött och vill bara sova!

Det vill jag nu också. Får se om jag tar tag i uppackningen! Vore något att skryta med i morgon.
Sov gott mina vänner! Jag är så tacksam för ett par roliga dagar och att resan hem gick bra för oss alla. Gud är god!










































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar