fredag 22 september 2017

Fredag 22 september 2017. Tidig blogg i dag.

Jo för en gångs skull skriver jag min blogg på eftermiddagen medan potatisen kokar. Kom på att jag åt gröten sent i dag så jag har inte behövt lunch förrän nu.
Dessutom har jag fikat med systerson en gång och barnbarn en gång. Systersonen Anders jobbar i huset mitt emot och kom upp en stund i samband med lunchen. När han gick kom Jonas en stund. Han hade ej varit här tidigare. Alla som kommer hit tycker att jag har det bra.

Det är förstås det där med bilisterna och parkeringsavgifterna, som är dyra här i centrum.
Skillnad mot villaboendet där det fanns gott om platser och alltid gratis.
Men så är det. När jag bott här en längre tid kan jag sammanfatta för och nackdelar och ska berätta!

Anders är snart pensionär och åker i dagarna, tillsammans med sin fru, på semester till varmare länder. Det gör de rätt i. Passa på medan de orkar!

Jonas, i en annan generation, kunde berätta om sina fyra barn, av vilka de två äldsta i morgon ska få åka till en annan stad och bo på hotell med föräldrarna. Farmor och farfar flyttar hem till tvillingarna, snart två år! Klokt av föräldrarna att ta vara på hjälp de kan få och ge de båda äldre barnen chans att få rå om mamma och pappa utan de busiga "småglina", och tänk så roligt farfar och farmor får en hel helg! Om jag ej var så gammal skulle jag också velat vara där!

" Jag är inte arg, jag är bara irriterad", minns jag att Linn sa någon gång i treårsåldern och nu säger jag det också med anledning av datorn, som hoppar lite hit och dit utan löfte att så göra!

Att jag skriver tidigt i dag har att göra med att jag i kväll får besök av mina närmsta grannar!
Något jag ser fram emot med stort intresse.
Jag ska bjuda på kaffe med enkel smörgås, bullar, kakor och nötrulle.

Inte för att jag har klart med inflyttningen ännu  men eftersom de flyttade in i sin bostad ungefär samtidigt, som jag i min så räknar jag med att finna viss förståelse fölr brister i det ena och det andra.
Till första advent har jag tänkt att ha klart här så jag kan bjuda alla, som så önskar, på adventskaffe med hembakt saffransbröd!

Ja, då har jag ej mer att berätta om dagen, för när den tar slut vill jag, som vanligt, sova.
Ser fram emot en ny dag i morgon, då jag kan berätta om kvällens träff, och om jag har rätt i min uppfattning om mina trevliga grannar. Vi har träffats i loftgången några gånger och jag har förstått att jag har chans att ,vid behov, få en hjälpande hand med min bångstyriga dator.
Spännande för en så okunnig, som jag!

Då återstår, även om det är långt kvar till sovdags, bara för mig att säga GodNatt! Sov Gott och var rädda om er själva och varandra!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar