måndag 4 september 2017

Måndag 4 september 2017. Besök från NewYork today.

Så håller måndagen på att ta slut. I dag har jag bakat Drömmar och Finska Pinnar. Goda bullar bakade jag förra veckan.
Elsemarie och Lasse har besök från Amerika och jag fick besök av Jill och Elsemarie. Männen föredrog att stanna hemma.

Jag blev glad för besök och gav åter bort Finska Pinnarna. Den här gången ska de till NewYork.
I morgon ska vännerna vidare till Åsarp, en plats där IngaBritta vistades en del som evangelist i sina unga år.
Jag packade upp resväskans innehåll i dag! I går kväll valde jag sängen.
När Elsemarie kom i dag så sa hon: "Men mamma, du har en blåtira över ögat. Hur har du fått den?"
Själv hade jag inte sett den. Tittar inte i spegeln så ofta. Strax efter att jag i går hade slagit i ett vasst hörn i Hotellets badrum så tittade jag men kände bara en liten knöl. Nu har det blivit lite färg också.
Slaget tog i pannan alldeles över vänstra ögat och det skulle inte förvåna mig om jag är ännu blåare i morgon. Då gäller det att hålla sig inomhus ett par dagar.

På onsdag ska jag på tjejträff och på torsdag surströmmingsskiva. Får gå till Apoteket och köpa en svart lapp att sätta på om det blir för illa. De jag ska umgås med är nära vänner och en del släkt så jag ska förklara för dem om det vassa hörnet!

I morgon ska jag försöka hinna en bit ytterligare på flyttbestyren, som verkar räcka hur länge som helst. Nu känns det som om jag vill sova igen så då gör jag väl det. Ska försöka ta lite Forntid den här veckan. Godnatt mina vänner! Sov Gott! "Herrens NÅD är det att det inte är ute med oss, ty det är inte slut på hans barmhärtighet" står det i Bibeln. Någonstans. Tack för de orden!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar