tisdag 23 augusti 2016

Söndag 21, måndag 22 augusti 2016. Födelsedag och Bröllopsdag och envanlig dag.


I går var det söndag men inte en vanlig söndag.Det var den här dagen för 68 år sedan som Georg och jag definitivt bestämde oss för att dela livet med varandra. Lovade att älska varandra i nöd och lust. Jag fick min vigselring, inköpt hos Öbergs på Västerlånggatan i Gamla stan. Samma affär där vi tre år tidigare köpt våra förlovningsringar om vilket jag i tidigare blogg berättat. Men det var inte bara bröllopsdag. Det var också Georgs födelsedag. Han skulle denna dag ha fyllt 90 år!
Vi gifte oss på hans 22årsdag. Så det var kanske inte så konstigt att jag fällde några tårar. Jag tror dock att han har det bra i Himlen. Där ska vi mötas en dag. Det vet jag alldeles säkert och jag är så tacksam för det liv jag lever.Mest av allt är jag   tacksam för att huvudet fungerar.

I går blev jag inbjuden att äta frukost tillsammans med Linn, Sebastian och Filip som gjort ett kort besök i föräldrahemmet innan de efter frukost återvände till Växjö och Göteborg.
Till kaffet i serverades nyinköpt prinsesstårta, så god.

Det har nu gått 26 år sedan Georg flyttade hem till Jesus. Helt naturligt är det ju så att minnet av någon som man levt tillsammans med i så många år aldrig försvinner, men det blir med åren lättare att finna sig i att leva ensam.
Detta till trots så fann jag mig själv gråtande i går eftermiddag. Jag satt i en fåtölj och helt plötsligt så kom tårarna. Inte lång stund men det kändes välgörande på något sätt att än en gång inför mig själv få påminna mig dagen och lyckan vi upplevde över att få börja ett liv tillsammans.

Nu har jag våra fina fyra barn och deras familjer att vara tacksam för. Jag älskar dem alla.

Innan dagen tog slut kom Ulla och Lennart med en nyinköpt iPhone. Den gamla, inköpt begagnad för några år sedan, hade i stort sett lagt av. Inte bra för mej att tvingas lära mig något nytt! Jag är en obotlig vanemänniska!
I dag är det måndag. En underbar, solig sommardag. Jodå, det kom en skur på eftermiddagen! Men i stort sett så!!  Jag gick med rullatorn till träningen. Återigen en hel vecka sen sist.
Två gånger pr vecka borde gälla! Åt mitt första gråpäron för året. Ser inte ut att bli så många i år men äpplen blir många. Och vindruvor.

I morgon blir det besök på USÖ igen. lika bra att jag berättar om det besöket  sedan jag varit där annars finns risk för att jag trasslar till det med tanke på min låga kunskap vad hälsa och sjukhus beträffar. I släkten finns både undersköterskor, sjuksköterskor. distriktssköterskor och ett par läkare. Med dem har jag inga långa samtal när det rör sig om deras yrken! Det finns ju annat än sjukdomar att prata om!
Pratade med IngaMaj i dag. Det gör mig ont om henne. Hon som hjälpt så många är nu själv beroende av hjälp flera gånger om dagen. I dag hade hon åter varit på Rehab. Hon sitter fortfarande i rullstol.

Nu väntar sängen igen fast jag sov i hammocken på altan en hel timme på eftermiddagen.
Nyss fick jag en liten omtänksam SMShälsning från Kristin. Det gjorde mig glad!
I TV pratas det om gängbildningar i de stora städerna och att det blivit värre med åren.
Ledsen blir man. Någon sa att "det är ett under att inte ännu fler dör". I dag dog en 8årig pojke när en handgranat kastades in genom ett fönster i Göteborg. Polisen tror att det hade med gängbråk att göra.
Den 8 åriga killen var bara på besök hos familjen som drabbades.

Nu säger jag GodNatt till er mina vänner.  Vi fortsätter med att stå upp för Gud och ber att Hans vilja ska ske på jorden som den sker i Himmelen. Vi ser människor som får Gudsmöten och en tro på Gud, mitt i allt elände. Det tackar vi och prisar vår Gud för. Sov Gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar