tisdag 9 augusti 2016

Måndag 8,Tisdag 9 augusti 2016. Varje dag har något av värde att erbjuda!

Lägg till bildtext
Bara några av deltagarna fick jag med på denna bild På nästa bild sjunger och spelar vår pastor Anders Sundström med oss.
Måndagen kokade jag gele' av röda vinbär.  Någon träning blev det ej. Ganska kyligt denna dag. Ska   så förbli några dagar enligt TV.
Jag har väldig respekt för el och blev därför förskräckt när det smällde till och en liten blixt syntes samtidigt som lampor slocknade på måndagskvällen. Vid liknande tillfällen har jag ibland tagit mig ner till källaren där skåpet med alla proppar finns. Det har tagit lång tid att få se vilken propp som varit trasig. Denna kväll bestämde jag mig för att låta det hela bero till nästa dag.

I dag, tisdag, smsade jag till en god vän, som kan allt om el. På nolltid var allt fixat. Dator och lampor funkade. Vi fikade och jag var helnöjd med min väns insats.

I min kyrka ordnas varje sommar  utflykter för oss pensionärer. I dag i en sommarstuga vid sjön Väringen. Blåsigt i dag så vi kunde ej sitta utomhus men inomhus fanns plats för oss alla. De där träffarna är så berikande. Att få träffas vid kaffeborden, prata, sjunga och lyssna till vår pastor piggar upp oss äldre. Den grupp som har hand om de där träffarna ser till så att vi, som inte själva kör bil, kommer både bort och hem och det är också de som ordnar med fika åt oss alla.
Många av församlingens medlemmar har sommarstugor i samma område.

Fick just nu SMS från Malmö att mina vänner, som flyttade dit för några år sedan, i morgon återkommer till hemstaden, Örebro. Har saknat dem och är glad att få dem hit igen!

Hostar i kväll och känner att jag nog måste gå till nattens vila. Säger GodNatt till er, kära vänner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar