torsdag 10 mars 2016

Torsdag 10 mars 2016. Bara lite om en dag, som kan få konsekvenser.


Hahaha! Den kom i all sin glans och stannade hela dagen!
Det är roligt att skriva blogg. Så har barnbarnen något att titta på när de blir gamla.Titta och förvånas!
Amer försov sig i dag och kom för sent till skolan. Ibland knackar jag på hans dörr, ibland vaknar han av sig själv i tid. I dag försov han sig rejält.

När han kom från skolan hade han ett par kompisar med sig och undrade försynt om de fick komma in. Så klart de fick. Jag älskar människor i allmänhet och ungdomar isynnerhet så det passade bra.

Vi fikade med bullar och vi hann byta många tankar. Jag berättade om Jesu död på Golgata och dess betydelse. Två muslimer och två kristna vid bordet bad till Gud för att tjejen skulle få sova i natt. Hon sover dåligt och hade huvudvärk. Bed gärna för henne! Plötsligt fick jag när jag öppnade min iPhone in ett inlägg med arabisk lovsång från Egypten så killarna kunde både förstå språket och läsa orden. Det var roligt. Bengt Sjöberg från Filipstad hade länkat på FB.

Samtal med gamla vänner från Tjällmo, Linköping och Borensberg blev både långa och intressanta.
Alla tre står mitt hjärta nära. Vänner som jag inte pratar med så ofta men som jag står i ett förhållande till så det är bara att börja där man slutade förra gången. Typ. Ett  ord som jag lärt i ungdomsvärlden.

Tjejen och killen som var med vid köksbordet ska komma hit igen. Killen med sin mamma, som vill prata svenska men umgås bara med kvinnor från sitt hemland. Det finns något som heter " ringar på vattnet" och det blir några ringar när jag ser bakåt.

Ser framåt mot en födelsedagsbjudning i Borensberg då jag får träffa många vänner från vår tid i den regionen. Livet är ganska omväxlande kan man säga.

Eftersom jag fortfarande är ganska sömnig så är det lika bra att säga GodNatt nu.

Måste väl ändå berätta att SOLEN varit synlig hela dagen och ska vara det i morgon också.
Se där! Alltid något att vara glad för.
Jag är också glad över att jag fått träffa ungdomarna i kväll och ser fram emot att träffa killens mamma som vill lära sig svenska. I kyrkan har vi något som heter "Lässtugan". Flera kyrkor har ordnat med träning av svenska språket. Där kan invandrarna få träffa nya vänner från både Sverige och andra länder. Kanske vi kan göra ett besök någon gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar