söndag 20 mars 2016

Söndag 20 mars 2016. Några minnen från denna dag.

SÅ vackert! Nu kommer våren. Hahaha! Ser att hund och katt varningen kom med för att jag ej var uppmärksam!
Amer och Abdullah ville går med till Lundhagskyrkan i dag. Under gårdagskvällen hade de pr telefon bestämt sig för att stanna hemma. Ensam tog jag mig med Färdtjänst till kyrkan. Tog ett foto på de vackra blommorna vid kyrkdörren.
Det är alltid berikande att komma till den församlingen där alla känner varandra och även jag har vänner där, som det är roligt att träffa.
I dag leddes Gudstjänsten av Maria.  Bernard och Lydia med sina tre barn hade åkt till Östersund, där de bodde, som nygifta och hade en fin tid. Nu ska de i påskveckan träffa  sina vänner där.

Predikant i dag, var Leila, med ursprung Libanon.  En grupp vänner från Polen var med i mötet. De hade kommit till Örebro för att vara med på Bröllop i Lundhagskyrkan.under gårdagen. Brudgummen från Polen gifte sig då med en flicka, som tillhör församlingen i Lundhagskyrkan.
 Brudparet  hade träffats på ett läger med svenska och polska ungdomar, om jag fattat rätt.
En av bröllopsgästerna fick vi lyssna till då hon delade Bibelns ord med oss.

När jag ändå var ute och for så ringde jag till vännen Elsa Nordenborg och frågade om hon ville ha besök. Fick "ja" och fick skjuts dit av Sven och Maria

 Tog Färdtjänst hem.Där var huset tomt. Invandraren hade gått ut. Kanske träffat någon av sina  kompisar. Han är annars mest hemma. Sover mycket. I morgon ska han till Vårdcentralen och kolla hälsan.

Ett långt samtal med ett barnbarn där vissheten om Guds kärlek blev ett givande samtalsämne, samt ytterligare två telsamtal från vännen Stefan på väg mot Jönköping.

 Sov Gott vänner och mitt kära barnbarn! Glöm inte att Gud är stor, att han älskar dej och vill leda dej, steg för steg. Om han får. När han får ta hand om allt i våra liv blir allt rätt. Även om vägen med honom ibland ställer oss inför både svårigheter och viktiga val. " Mitt älskade barn", säger han, tar oss på sina axlar och bär oss över djupen! GUD SVIKER ALDRIG!
Nu ska jag visa ett foto jag tog i dag utanför Lundhagskyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar