onsdag 27 januari 2016

Onsdag 27 januari.2016. Tvillingar, så fina fick jag titta på i dag.I övrigt har dagen gått åt till att leta.

Ju äldre jag blir desto fortare försvinner dagarna.
Det blir liksom ingen ordning när inte Isak kommer varje morgon.
I dag kom Ulla, som uppgjort var. Alla fyra barnen hjälper mig på det sätt som lämpar sig.
Sven ringer på tisdagarna och frågar om jag behöver något från Maxi när han åker dit för att handla.
Den dagen är pensionärernas dag då de får rabatt och handlar då det är lite lugnare än i slutet av veckan. Bra för alla parter!

Ulla har dragit ner på arbetstiden och jag får ibland besök. Hon har med färska  ägg, inhandlade på vägen hit. I dag hade jag disk i diskhon. Den tog hon hand om. Hon småstädade lite innan vi åkte till tvillingarna, som jag ej sett tidigare.

Där låg de små liven, så fina och sov i Babykorgen som Georg och jag inhandlade medan vi hade affären kvar i Lesjöfors. Den stod i ett lagerrum ett par år utan att bli såld
Men vad hände? Plötsligt 13 år efter Ulla som dittills var yngst, föddes Elsemarie.
Babykorgen hade vi då tagit med till Örebro, i samma veva som vi sålde affären.
Nu har en del av barnbarnen, de flesta tror jag, haft denna korg som sin första bädd.
Roligt att se Edvin och Wilma sova så gott i den. Elsemarie fyller 50 år nästa år så korgen har några år på nacken! Om jag lever ännu några år så får jag se någon mer ättling ligga i den.

Om jag inte behövt använda så mycket tid till att leta så skulle jag skrivit om 90-talet men nu prioriterar jag åter sängen, som jag gör emellanåt,

Elsemarie skickade nyss ett kort SMS på väg hem från kammarkören. Elahe, vår vän från Komvux, skickade nyss på FB ett ord från Koranen 39:7:" Gud vet vad som rör sig i människans innersta"
Det får bli avslutningsordet för i kväll. Tack Elahe! Så bra!
GodNatt , vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar