måndag 17 mars 2014

Måndag 17 mars 2014. Bara Nutid

I dag hade jag bara EN matgäst. Den andre har semester en månad. Den som kom gick långpromenad med Isak och skjutsade mej till träningen , som vanligt. Medan jag var där fick jag på FB se att min vän Stefan skickade meddelande att han satt inlåst på en toalett i Kumla. På Sveas konditori. Han var glad att han inte lider av klaustrofobi. Det tog ett tag innan de fick dit låssmedeer, som hjälpte honom ut. Någon på FB frågade om HAN fick stå för kostnaden. En annan frågade om han fick någon liten ersättning av Sveas. Svar NEJ på båda.

I dag är det bara EN plusgrad och det har blåst förfärligt. Jag tog mig hem från träningen, handlade en del, som vanligt, på hemvägen. Medan jag tog hand om matkassarna i hallen kom Isak hoppande på tre ben fram till mej, tydligen skadad i det fjärde. Jag har alltide varit, och är fortfarande så rädd när mä
nniskor, eller djur får fysiska skador.Ringde till Husse och berättade. Han och Elsemarie var i ett köpcenter långt härifrån. Vad göra? Eftersom jag har kontakt med Gud så blev det att påminna om att det står i Bibeln att "Gud bryr sig om både djur och människor". Det står också"Bed så ska ni få".
Isak låg på golvet och jag bad att Gud skulle göra benet bra igen.
Så gick jag in i TVrummet för att vila lite och läsa dagens tidning och somnade till en stund. När jag vaknade låg Isak på golvet bredvid soffan och efter en stund hoppade han upp och la sig där med sitt lilla huvud i mitt knä. Tack gode Gud! Han ska vara kvar här till sena kvällen eftersom familjen är på 50årskalas hos en god vän och hämtar honom på hemvägen.De vet att han kan använda alla fyra benen,så de slipper bära honom.

Ja detta är vad som hänt i dag. I går kväll fick jag meddelande från dottern som med sin man åker husbil i varmare nejder. "20 grader. Träd och buskar blommar." Svaret
  blev:"Å,så härligt! Här är det 0 grader i dag."
I hopp om att finna något berättande om jul och nyår 1982-83, slog jag upp mammas dagbok, men där står bara om att hon och Stina firat jul i Figeholm.
Längst ner på sista sidan i boken står det:" I det djupa, I det höga leder en osynlig hand och ett aldrig slutet öga vakar över minsta grand." Det får bli slutklämmen för i kväll. Önskar oss alla en God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar