fredag 1 mars 2013

Strålande fredag 1 mars 2013.SOL! Kanske något mer.

Vaknade till mobilens signal. Bor hos Tobias. Föräldrarna i Växjö. Filip också borta.Tobias till tandläkaren kl. nio.Hade ont i tanden och kom hem. Vi tyckte att han kunde stanna hemma. Han ringde pappa och fick svar." Du ska till skolan!" Därmed var det avgjort. På min fråga om det bestämda svaret kunde ha att göra med föräldrarnas yrken som rektorer, blev svaret:"Självklart." Så cyklade han iväg och hann med de tre ämnen som återstod av undervisningen denna dag. Jag tog bussen till stan och fixade med bank och handlade mat. Bl.a. fyra Almoundtårtor till extrapris. Alltid bra att ha i frysen. Jag börjar inse att jag ej MÅSTE göra allting själv. Tiden blir alltmer dyrbar ju äldre man blir.

I går och i dag har Jonas och Jenny flyttat in i sin nyinköpta villa.Med hjälp av syskon, föräldrar och vänner.Ska bli roligt att se den. Jag gillar den på grund av de bilder jag sett på nätet.

Nu är det kväll och det betyder Tacos hos familjen Hallqvist, så vi hjälptes åt alla tre,Filip var nu hemma och delade vårt mys innan han gick till bussen för att besöka en klasskompis, som har party.
Nu är det TV en stund. Sedan kanske lite Fiaspel. Vi har alltid mysigt Tobias och jag och trivs med varandra.

Jag berättade i mitt förra inlägg om år 1969 och nämnde om att jag åkte till Brighton i England tillsammans med en del kamrater från Folkhögskolan där jag nu avslutat mina studier efter tre år.Nu skulle engelska språket studeras på plats för vidare studier på Universitetsnivå.

Nu måste jag alltså lämna liten Elsemarie,två och ett halvt år och det var ej så svårt när det fanns storasyskon.Min syster i Växjö och jag ordnade så att vi båda fick barnvakt. Min syster jobbade och behövde barnvakt till yngsta dottern, jag till Elsemarie. Det hela ordnades som vanligt genom lite "byten". Vår Kerstin, som var 17 år och äldst av kusinerna, reste med Elsemarie till Växjö och
var där i de tre veckor som jag var i England. Två kusiner i Växjö och två från Örebro tog hand om varandra och hade roligt och de båda minsta blev omhändertagna medan min syster jobbade.På detta sätt blev vi åter hjälpta på båda håll. Så här brukade vi ordna det och kusinerna hade roligt tillsammans.Lena ,som var äldst av kusinerna ,och Kerstin sydde kläder , något de båda var intresserade av,samtidigt som de passade sina småsystrar med vad de behövde .IPad signalerar att batteriet är på upphällningen så därför säger jag tack för i dag och skickar iväg det jag skrivit. Ha en trevlig kväll!,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar