söndag 12 februari 2012

Trivsamt besök i Växjö.

Allt gick så bra. Och trevligt har jag haft tillsammans med dotter,måg,
tre barnbarn varav en firade sin tjugoårsdag tillsammans med sin pojkvän och oss Örebroare. Hennes bror var duktig chaufför med mamma som ansvarig körlärare. Nu bara väntar han på 18-årsdagen. Körkortet bakom hörnet!

Lägligt nog har jag min syster(en av mina tvillingsystrar, som jag tidigare berättat om) boende just i den fina staden Växjö, så jag bodde hos henne och fick då också tillfälle att i förväg gratta henne på 81-årsdagen, som infaller i morgon.
Naturligtvis var hunden Isak med på resan. Han åker bil med största förtjusning, den lilla knatten!

Min syster och jag var på stan på lördagen och kvällen tillbringade jag på en trivsam restaurang belägen nära sjön. Jättegod mat bjöds vi på av födelsedagsbarnets föräldrar. I dag lyssnade min syster och jag till bra TV-gudstjänst från Bjärka Säby. Sedan hämtades jag och hos Linn bjöds det på "Flygande Jakob" och födelsedagstårta.

I morgon börjar det vanliga livet igen.Med fina minnen från en helg tillsammans
med en del av min härliga familj.

Förra lördagen var jag på födelsedagskalas hos ett annat barnbarn och i morgon
har hon lovat att komma hit och äta soppa och pannkakor. Jag har roligt med så många kära omkring mig!

Så får jag väl återgå till mina blogginlägg om mitt liv och min familj nästa vecka.

Innan jag går till vila vill jag ge er ett ord som Jesus själv har sagt, och det kan man lita på!Från Matt 11:28. "Kom till mig ni alla som arbetar och är betungade, så ska jag giva eder ro". Vi ses igen! Ha en skön kväll och Sov Gott,
både ni som följt bloggen från början och ni ,som tillkommit senaste veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar