torsdag 20 juli 2017

Torsdag 20 juli 2017. Första pensionärsträffen på Gillet. F.ö. letar jag!

Jag blev hämtad till Pensionärsträffen av en granne som ville hjälpa mig första gången. Tacksam var jag. Flera bord och samtliga dukade för kaffe.
Gick framåt för att ta en plats då någon vid ett bord glatt ropade mitt namn.
Det var min vän sedan många år, Inger Torstensson. När vi första gången träffades så var det med anledning av att hon jobbade som Socialsekreterare i Örebro kommun och Georg och jag tog ibland emot barn och ungdomar som behövde stöd och bostad, ofta bara för en kort tid.
Naturligtvis kom vi i dag in på just den placering som skedde med Ingers medverkan.

" Jag glömmer aldrig detta! Det blev en verklig solskenshistoria, kan man säga," sa Inger i dag!
Jag har heller inte glömt och ska framöver ha återträff med den då unga personen, för vilken allt har gått så bra med utbildning och bra jobb!  Att ha en Socialsekreterare, som Inger, som är lätt att samarbeta med är ovärderligt! Det här hände i mitten av av 80-talet så det har gått några år!
Ljuspunkter i livet, att minnas!

Träffar, som i dag ordnas av bostadsrättsföreningen varje vecka. I dag var det föredrag om sångerskan "Lapplisa!". Medborgarskolan var medverkande!

I övrigt så letar jag fortfarande. Hittar ibland det jag letar efter!
Just nu är det dagböcker från  90-talet som jag skulle behöva ha för att skriva lite "Forntid". Har inte tittat i förrådet, där det ska finnas en del att gripa sig an, enligt vad jag hört.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar