tisdag 25 juli 2017

Tisdag 25 juli 2017. Intressant dag!

Gårdagen har jag bara svagt minne av att den var lugn och stilla. Ingen ringde men jag fick ett par SMS.Fortsatte i stilla mak med att plocka i lådor och skåp. Bloggade inte.

I dag har jag fortsatt mitt plockande i köket. Pratat högt med mig själv och fått hjälp från Himlen när jag så önskat. Jag går långsamt fram men vill ha allt på plats innan jag känner mig hemma.

Det roliga i dag var att föst kom min vän Annelie. Satte igång dammsugaren och drog genom våningen. Just då kom en annan vän, som Annelie ej träffat tidigare men hört talas om.
En av alla dessa som kommit från främmande land som flykting. Jag har hela tiden trott att hon kom med flyg men fick nu veta att hon och maken kom tillsammans med många fler.Åkte lastbil, båt, gick och tog sig till sist till Sverige där de efter att ha suttit trångt, trångt på en lastbil lämnades i Sverige med uppmaningen att gå "åt det hållet " så kommer ni till staden och kan få hjälp.

Anledningen till att detta par måste fly var att det hade funnits kristen litteratur i hemmet. Det hade upptäckts av anhöriga och därmed var det döden som gällde.

Den här vännen kommer att vara en tillgång för Sverige med sin styrka och sin vilja att vara andra till hjälp. Må allt gå henne väl i händer. När vi lyssnade till hennes berättelse kunde man ana Guds underbara ledning steg för steg och hur de rätta människorna kommit i hennes väg i rätta stunden vid flera tillfällen. Så där ja! Nu är det dags för datorn att låsa sig igen och jag har bara att säga GodNatt!                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar