onsdag 12 juli 2017

Onsdag 12 juli 2017. Lite om en stor dag.

Stor på grund av att så mycket uträttats i dag. Nej , inte av mej personligen. Så här blev det.
Ulla och Kerstin kom och hämtade mig för nu skulle Frysskåp och annat till mitt nya hem inhandlas.
Min frysbox från villan gav jag till nya ägarna. Den stod så bra i matkällaren där och var för stor för klädkammaren i nya lägenheten.

På Elgiganten hittade vi snabbt ett frysskåp och en eltandborste. Frysskåpet kommer att levereras nästa vecka.
Vi åkte vidare till Överskottsbolaget. Jag kommer bara ihåg att jag köpte choklad och kakor där.
På Akademibokhandeln inköptes äntligen en kassabok av rätt sort. !!!

Till Ikea där vi tittade på ett skåp att ha i stället för de två bokhyllor jag gav bort i går. Vill ha dörrar till mina viktiga saker. Köpte present till kommande födelsedag.

Hyllor behövs till skåpen i klädkammaren och köptes tillsammans med flera korgar, dessa för att ta vara på utrymmet i ett brett skåp i köket.
På Ikea åt vi god lunch. Rödspätta med remouladsås. Efterrätt och kaffe. Ikea är stort. Jag blev trött och satt på en stol medan det sista inhandlades.

Kände mig så tacksam att ha två barn lediga att hjälpa mig. Utan dem hade jag ej klarat av dagens inköp. Likaså med flytten. Den  hade jag ej vågat mig på utan mina fyra barn och deras familjer som ställde upp och gjorde att allt blev så bra.

Trött, trött var jag tacksam att få åka hemåt. Där möttes jag av en överraskning. På min rullator utanför dörren låg en påse med två fina bullar. Meddelande i telefon:"Hej mormor! Tänkte hälsa på hos dej men du var inte hemma. Köpte två bullar, som jag har lagt på rullatorn. Du kan äta dem  om du vill annars så kommer jag i morgon så kan vi fika då."
Gissa om jag blev glad! Mitt omtänksamma, yngsta barnbarn !!

Jag har verkligen anledning att vara glad och tacksam för min fina familj, som alltid finns till min hjälp.
Väl inne i lägenheten damp jag ner i sängen och somnade. Hörde i sömnen hur Kerstin och Ulla hamrade och skruvade i köket. Nu är de breda hyllorna längst ner i skåpet ersatta med korgställningar. Så lätt det blir att hitta saker nu.

Kvällen har tagit slut och jag behöver mera sömn.
Tacksam pratar jag lite med Gud innan jag somnar. Är så glad för allt som uträttats i dag! GodNatt, mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar