söndag 23 juli 2017

Söndag 23 juli 2017.För trött för att blogga.

Vissa , och de flesta, kvällar om jag är trött känns det bra att blogga lite för att varva ner och vila benen lite. Inte så i kväll! Jag är för trött för det.

Det är söndag. Jag skulle tillsammans med en afghansk vän gå till kyrkan. Vi kom överens om att göra det en annan söndag då hon inte var OK i dag.

Jag stannade hemma och har där förblivit. Letande och plockande  skåphylla för skåphylla. Plockat in, ändrat om, pratat högt med mig själv och med Gud. Utan Gud skulle jag ej fått till det alla gånger. Jag ber honom om ide'er och jag räknar med att här finns änglar mig till hjälp. Jag är så barnslig i min tro och det är så det ska vara enligt bibeln.

I dag har det alltför rymliga skafferiet varit min arbetsplats. Att Kerstin kom på det där med trådställningar och korgarna var ju en bra grej, som gör det lättare att få allt i rätt ordning. Jag tar tid på mig. Plockar in , ändrar och fortsätter tills jag är nöjd.
Jodå, jag satt på balkongen en god stund också. Har ännu ej utsett den plats där jag ska fika, läsa Bibeln och andaktsboken "Daglig Kraft", de båda hänger liksom ihop, samt prata med Gud på morgnarna. Har inte så stora utrymmen att testa men jag vill ha en bestämd plats och när jag har funnit den så får det bli min bönevrå.
Fåtöljen i vardagsrummet var det på förra stället. Skillnaden nu är att jag är omgiven av hus och människor och jag behöver finna den rätta platsen där jag kan känna lugn och ro.

Hur som helst så ska jag inta sängen trots att köket verkligen inte är klart efter min framfart där i dag.
Någon vilodag blev det ej men det kan bli både två och flera vid senare tillfälle.

Jag har ringt IngaMaj i dag. Jag ringde "mitt i maten" men vi hann ändå prata en stund. Så roligt att hon nu trivs i nya bostaden. Jag berättade att nu är det jag som deppar ibland men det kommer också att gå över. och vi är ju båda till åren komna så bäst det som sker.  Hoppas hitta rätt här hemma och känna att jag kan ta en liten titt till min syster nu när det är sommar och fint. Ska göra ännu ett försök att baka mammas surgräddskringlor så vi kan fika med lite barndomsminnen i sällskap.

Fick nyss ett SMS från Elsemarie att de kommit hem från Göteborg och att hon ska jobba hela veckan som kommer. Ulla och Lennart har åkt till Särna och sedan till Trondheim och kommer hem om en vecka.  I dag har det varit en riktigt skön sommardag.

Sov Gott alla mina vänner! Skönt för oss som har en säng som väntar.
Lyssnade i dag först till TVgudstjänsten som kom från Svenska kyrkan i Spanien och sedan till Närradion från Pingstkyrkan i Örebro.  En predikan om att vi har skapats med olika gåvor och vi ska använda just dessa och inte, som herdepojken David utrusta oss med det vi inte passar för, som han blivit tillsagd att göra i striden mot Goliat. När han tog av sig den påtvingade rustningen och blev den vanliga herdepojken igen kunde han utföra det han skulle  just då och som fick en enorm betydelse.  Nu säger jag Natti, Natti!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar