måndag 17 juli 2017

Måndag 17 juli 2017. Ibland blir det bara så bra så jag har svårt att ta in det. Vilken dag!.

Jag var på jakt efter ett skåp med dörrar till alla mina pärmar och pappersinnehav.
Elsemarie kollade på nätet. skickade SMS och föreslog bokskåp från Ikea att skruva ihop själv. Till hyllorna fanns speciella dörrar och allt såg bra ut. Jag fick prisuppgift på de olika detaljerna. Ingen summa som jag direkt kunde acceptera!

Inte ville jag lägga så mycket pengar på ett skåp i sovrummet, hur snyggt det än skulle vara när jag inte till vardagsrummet köpt en enda ny möbel.
Kerstin kollade för ett par dagar sedan på blocket och meddelade mig storlek på skåp som fanns till salu till ett mycket lågt pris. Hopskruvat och klart!!!

I dag tog hon sina söner med sig och köpte skåpet för 500 kronor.
Det visade sig vara just det skåp som Elsemarie föreslagit. Nu hopskruvat och klart med samma fina dörrar till ett pris som jag med glädje kunde acceptera. Jag hade pratat med Gud om att hitta ett skåp som passade mig. Gud hörde min bön och gav mig mer än jag kunnat tänka.

Nu har jag gått omkring med måttband och planerat för ommöblering i sovrummet.
Jag är så nöjd, så nöjd! En del av skåpet, som är i tre delar, får plats i klädkammaren bredvid den frys som levereras i morgon. De andra två delarna sitter ihop och kommer att göra sig bra bredvid skrivbordet. Jag tackar Gud för en fin lösning på mitt pärmproblem!

I dag har Petter varit här och ordnat med internet. Vi åt ris och kyckling på min härliga balkong!
 Om Internet vågar jag inte yttra ett endaste ord  för att inte trassla in mej i något som jag med största sannolikhet inte skulle kunna ta mig ur. Petter sa, när han satt vid min dator och svarade på min direkta fråga, att jag behövde inte veta vad han sysslade med. Tacksam tog jag emot svaret.

Han tog med sig något som Telia vill ha tillbaka och det skulle han skicka till dem. (Hörde jag något om Router?) Sedan han fixat med min dator så den funkar som den ska utan några extrasladdar!

Välsignade barnbarn! Bara i dag har tre av dem varit mig till så stor hjälp. Förutom Kerstin som verkligen hittade rätt möbel. Nu blir det att bit för bit ta sig igenom alla pärmar och om möjligt se till att antalet av dessa minimeras.

Från Elsemarie kom  meddelande om att hon tillsammans med de andra körsångarna anlänt till Riga. Önskar dem fina dagar där.
Klockan halv åtta i morgon bittida ska Kerstin vara i Karlskoga för operation under dagen. Hon tror att hon inte kommer att stanna där mer än någon dag. Ber att allt ska gå bra!

I dag var hennes handväska ute på språng. Då gällde bönens väg igen och allt ordnade sig  så småningom så hon kunde hämta den.

Se bara, nu kommer jag för andra kvällen i rad hinna komma i säng före klockan 22.00 som jag i går  fantiserade något om.
Tacksam för en lyckad dag går jag till sängen. Solen ska skina i morgon också. Hoppas att det blir lite varmare! Godnatt mina vänner! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar