lördag 8 juli 2017

Lördag 8 juli 2017 .Något om dagen som svunnit. Tobias 18 årsdag. Lite städning i gamla hemmet.

Telefonen ringde när jag nyss vaknat. "Jag står utanför porten och det regnar."
Jag vet ej ännu på vilka knappar jag ska trycka men fixade ändå så han kom in. "Läs tidningen medan jag klär mej!"

Allt gick snabbare än det brukar och vi drack vårt kaffe på den inglasade balkongen.
Fick åka med Stefan till mitt gamla hem från vilket jag flyttade i tisdags.

Där fanns en del städning kvar att göra även om städningen var godkänd men som gammal husmor vet jag att jag inte kan vara nöjd om inte jag dragit fram spisen och skurat golvet där den står.
Jo  jag vet att allt ska bort i köket och reparationer snart är påbörjade! Önskar Anna och Fredrik och deras fina killar allt gott. Hoppas att de kommer att trivas lika bra som jag gjort de  år som jag bott där. De osynliga änglarna, som bor i huset kommer att finnas kvar! Gud är god!

Att flytta från sitt hem efter 23 år är ej så enkelt. Man har sått och planterat och rosorna är helt underbara. För avskedet av dessa har jag fällt en och annan tår. Alla röda rosorna har jag själv planterat. Jag ska köpa samma sort till min balkong.

Jag blev hämtad av Filip till mitt nya hem. Sov en timme i fåtöljen.
På kvällen tillsammans med Linn, Filip och Tobias med deras föräldrar på Kolgrillen, en restaurnag nära min bostad.

Vi firade Tobias 18-årsdag 0ch åt god mat.
Kalaset fortsatte hos mej som fixat till en god Jordgubbstårta  av tre "köpebottnar", grädde och jordgubbar.som Filip  tidigare inhandlat för min räkning.

Fick hjälp med tv som ej funkade med rätt siffror. Foto tog de tre på sig själva. Får väl som vanligt skicka det via FB för jag klarar ej att skicka från dator till blogg.

Nu har de gått hem och jag sitter här och är jättetrött så nu är det bara sängen som gäller.
Hur jag trivs här ska jag berätta en annan gång då jag börjar skriva lite tidigare.

Tacksam för att jag har en skön säng,  en härlig  familj och en god Gud som bryr sej om vårt väl och ve . Så mycket av hans hjälp och ledning jag ser varje dag!

Sov Gott, kära vänner! Får se hur vädret blir i morgon! Natti Natti! Foton får jag vänta med. Jag behöver viss hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar