måndag 19 januari 2015

Måndag 19 januari 2015. En liten kortis om dagen som snart är tillända.

I kväll är jag alldeles för trött för att tänka klart.
Måndagsmatgästen kom och fick det rotmos som var kvar sedan gårdagen.
Isak fick sin måndagspromenad.
I dag har det snöat och under snön finns halka kvar så jag var tacksam att få skjuts till träningen. Jag fick skjuts hem också.

Nu tror jag att jag på grund av träningen är så enormt trött i kväll. Det har blivit lite för långa uppehåll
en tid.
Men det ska jag försöka få ett slut på.
Julen är kvar hos mej och ska så förbli en liten tid ytterligare. Att tända julgranen och ta en fika på morgonen är så mysigt.
I går fick jag för mig att jag borde dammsuga innan väninnan kom. Jag tog en lite lätt omgång i vardagsrummet och fick plötsligt höra ett dån från köket när jag drog till mig dammsugaren.
Aj då, där låg julgranen på köksgolvet. "Neej," sa jag högt men använde samma resonemang som vanligt. "Nu är det så här och det är bara att ta itu med det. Genast." Denna gång att reda ut de intrasslade sladdarna.

Tackade Gud för att granen var av plast (inget vatten) och att bara en enda pryl gick sönder. Visserligen var det en liten kotte, som en gång legat i en liten låda tillsammans med fem andra, vilka jag givit bort under år som gått. Alltid berättande att de var minnen från vår farmor och inköpta på auktion i Hörningsnäs på 70-talet.
 Men "det är ju värdsliga ting, som han sa, Karlsson på taket!" 

I morgon hoppas jag kunna visa ett foto med en fin vinterbild efter snöandet i dag.
Nu intar jag sängen. Det absolut bästa val jag kan göra just nu. GodNatt , vänner. Sov Gott!
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar