fredag 9 januari 2015

Fredag 9 januari 2015. Något om dagen.

Nu har dagen tagit slut och jag är också lagom slut för sängen.
Har nyss pratat med trebarnsfamiljen , barnen i åldern 1½ -5 år, alla magsjuka. Mamma och pappa tacksamma så länge de klarar sig.
Roligare kan man ha!

Jag har sovit mycket i dag. Något är väl inte OK då.
Fick besök av Tobias, som hjälpte mig med en del som skulle till vinden. Han fick nygräddade våfflor som fikabröd. Enligt önskan.
Baka kakor? Nej! Träna? Nej! Tvätta en maskin? Ja! Hitta saker jag letade efter? Nej!

I Paris har de två terroristerna skjutits. Ytterligare fyra personer dödade. Så fruktansvärt alltsammans så man vill ej tänka på det. Paris och hela Frankrike är i chock. På TV sägs att inga länder går säkra.
Ondskan tilltar! Naturligtvis är det extra svårt när utövarna tror sig göra något bra och själva bli martyrer genom det de gör.

Så tacksam att veta att Gud har den yttersta kontrollen och en dag ska det bli frid på vår jord. Gud vet när det ska ske och till dess har han lovat att varje dag vara med oss. "Se jag är med er alla dagar intill livets slut", sa Jesus. En stor trygghet i allt elände.

Nu säger jag GODNATT till er alla, kära vänner. Inte en rad till orkar jag skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar