onsdag 23 april 2014

Onsdag 23 april 2014. Lite om dagen som nu tar slut.

Så skönt att vakna i dag och få känna mig som vanligt. Gårdagen var jag så trött så jag tänkte att kanske är jag nu inne i en ny fas av livet då tröttheten skall vara bestående resten av livet. Tack för att jag hade fel! I dag har livslusten flödat.
Städhjälpen kom, dammsög och tvättade golv. Isak låg ute och solade.
På tiden att träna! En hel vecka se'n sist. Jag var ensam i träningslokalen i dag.
På hemvägen stannade jag till i affären och kom hem med mat som jag egentligen ej behövde. Frukten däremot behövdes för allt var slut. Jag fick nyss telefon om att jag får en matgäst i morgon så OK med matinköpet då!

Eftersom "det blev till att ha arbetslust i dag" så satte jag igång med att stryka och därmed blev det för sent att blogga så jag tänker bara tala om att det är Georgs namnsdag i dag och jag har tänkt på honom mer än vanligt. Saknar honom och längtar. Jag vet dock att han har det bra hemma hos Gud och en dag ska vi åter mötas.
Nu säger jag GodNatt och ska sova gott efter en härlig dag. På hemvägen från affären såg jag ett vårtecken, som jag älskar. Killarna på vår gata var ute och sparkade boll för första gången denna vår. Underbart att se dem! Nu börjar en härlig tid!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar