söndag 24 november 2013

Så gick en dag ut ur vår tid.Brokig söndag 24 november 2013.

Liten dagbok medan jag minns! Såg TVgudstjänst från katolsk kyrka i Göteborg. I stället för att lyssna till Närradions gudstjänst klockan 11 såg jag Sverigedemokraternas utsändning från landsmötet i Västerås. Jag brukar inte titta på partiernas landsmöten men gjorde ett undantag eftersom de för mej är så nya och jag känner ett behov av att lyssna in budskapet. De andra partierna, som är gamla i gården, har man ju en liten uppfattning om. Hade tänkt mig något liknande. Men jag kom till slutsatsen att det behövs mer än ETT möte för att få in partiet i "rätt bås" i mitt medvetande. Så det blev plus minus noll för dagen, men ångrar inte att jag valde att lyssna.

Efter detta, promenad till Isak, som hade besök av Frank från Växjö. Frank hoppar och dansar och Isak betraktar honom med visst överseende.. Han är ju så liten ännu!!!
Fick skjuts till affären där Filip och jag handlade mer bakgrejor. Lunch hos familjen. Två av dessa skulle åka till Västerås på konsert. Två tog med den dansande Frank till Växjö. Önskvärt var att jag stannade hos den femte som annars skulle ha blivit helt ensam när resten av familjen försvann.


Vi är vana vid att umgås Tobias och jag. Äta Pizza, dricka Coccacola och spela Fia tillsammans. Isak gick till en lugn plats och vilade ut. Tyvärr glömde jag att fotografera dem tillsammans. De är verkligen för söta!
 När föräldrarna kom  fick jag skjuts hem samtidigt som det kom SMS från Växjö att resan hade gått bra.
Så nu är det bara att vara tacksam för allt gott denna annorlunda söndag fört med sig. Gud är så god och full av kärlek! Gott att få ha denna trygghet! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar