fredag 22 november 2013

Fredag 22 november 2013. Kanske något mer.Eller inte!

I dag stod termometern och balanserade omkring nollan. Verkar som att den tänker dra åt fel håll i kväll. Men äpplena fortfarande kvar på altan och jag hoppas att de ska kunna förbli där ett tag till.
 Dagen gick programenligt. Den decimerade  familjen kom, sedan de skickat mamma och lillasyster med tåget. Klockan 8.45 steg de in genom dörren efter färden från Nora och avlämnandet vid tåget.

Inte för att jag var klar för att ta emot dem men det ordnar sig ju efterhand.
Kaffe, saft och bullar blev till fest. Efter det sparkade vi boll i mitt stora kök. Den nya Zlatan fyller 2 år på Nyårsafton. Märkligt hur anlagen finns medfödda. När man ser honom kasta upp bollen och sedan ge den en spark så den far över golvet och strax göra om det med samma entusiasm är så roligt.Att jag och hans storasyster, snart 4 år, fick vara med kändes som en favör.

Efter kroppkakslunchen sov "fotbollsspelaren" i sin vagn på altan någon timme medan pappa spelade och sjöng för storasyster och mej medan vi lekte "gömma nyckeln" en god stund.
När de efter kaffe, saft och glass fick på sig ytterkläderna för en liten promenad till den närbelägna  lekparken, innan bilen tog sikte på Nora, var de ganska trötta men sagt är sagt och pappa hade inget val.
En fin avslutning på dagen hos "gammelfarmor".

Jag vore inte ärlig om jag sa att jag var lika pigg när de åkte hem, som jag var när de kom i morse.Jag satte mig vid köksbordet för att läsa dagens Allehanda och somnade. Jag kvicknade snart till och inom mej har jag fortfarande roligt när jag tänker på hur vi lekte och att jag orkade med i svängarna. Barn är helt underbara. Jag tröttnar aldrig på att umgås med dessa unika varelser.

I kväll har jag bakat tre bottnar till en Schwarzwaldtårta till morgondagens 19åring. Helt på eget initiativ. Ytterligare ett barnbarn, boende i Stockholm, fyller år i morgon och har besök av sina föräldrar och bror med flickvän. Grattis Emil!

Ett telefonsamtal från kvinnan, som jag knöt kontakt med på bussen för några månader sedan, och som nu är min väninna hade till resultat att jag i morgon eftermiddag får besök av henne tillsammans med två andra som är med i "Betagruppen" i kyrkan. Trevligt med "nytt"folk kring kaffebordet!
Medan jag nu skriver lyssnar jag till Närradion, som spelar fina låtar om Jesus. Nu avslutningssång med Carola, som sjunger "Tryggare kan ingen vara än Guds lilla barnaskara". Det gäller ju dej och mej, så därför låter jag denna sång bli avslutning också på min blogg i kväll och trygga kan vi gå till nattens vila.Sista strofen :" Och Hans mål är blott det ena, barnets sanna väl allena " är väl en fin avslutning på en bra dag! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar