måndag 15 juli 2013

Så möttes de igen! Måndag 15 juli 2013.

Trött och nedstämd vaknade jag denna måndagsmorgon. Gick ut med Isak, som sedan somnade på golvet. Själv hade jag legat vaken två timmar mitt i natten så jag intog sängen igen och sov en god stund. Dags för träning men inte blev det något av det.
Tog upp några tistlar och ett antal meter åkervinda, detta fördärvelsebringande ogräs med sina vackra rosa klockor som slingrar sig i hallonhäcken och i vinbärsbusken.

Filip och en kompis kom för att hämta Isak, som varit skild från sin familj i dagarna tio. Vilken syn att skåda när han fick se Filip.Svansens hastighet var enorm och det fanns ingen ände på hans kärleksbetygelser när han förenades med Filip,som nu tar över hundvaktsjobbet tills den övriga familjen kommer åter.

Försökte ringa på hemtelefonen men vilket nummer jag än slog in så svarade Filip. Märkligt. Så var det häromdagen också. Mobilen är bra att ha i sådana lägen. Ringde till vår nya kusin i Västerås och blev påmind om att det i dag är vår mormors födelsedag, född 15 juli 1876. Tänk att vi till slut fick kontakt med varandra efter alla år av sökande efter mormor.

Kvällen avslutades med ett besök hos min syster och hennes goda vän, som kommit på besök några dagar. O, så mycket spännande hon hade att berätta om krigsåren i Östtyskland och flykten därifrån. Man tänker sällan på vilka lidanden människor får stå ut med på grund av krig.

Om jag vaknade lite missmodig så kan jag tala om att jag fick en glad och fin dag med en del energi. Undrade just om någon bedit särskilt för mig i dag. Tyckte att det kändes så fram på dagen. Tacksam till Gud för allt! Önskar er alla en natt med skön sömn. Vi hörs i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar