tisdag 2 juli 2013

Det blev en bra tisdag 2 juli 2013.

Dagen började med att jag väcktes av ett SMS.Jag hade fått mitt 18e barnbarnsbarn. Efter två tidigare  "krisiga" förlossningar blev det denna gång en normal förlossning, till glädje för föräldrar och närstående. Nu har jag inom loppet av fem dagar fått två barnbarnsbarn och min syster ett. Släkten bara växer.Är så tacksam för att de små kommer till goda familjer där de får känna trygghet.
I morse blev jag åter hämtad till dottern som bor i min närhet, för en liten fikastund. Bäst att passa på medan de har tid, för när jobbet börjar blir det inget förmiddagskaffe och om några dagar åker de på semester.

Jag fick skjuts hem och besök av Jonas och de två barnen som är anledningen till hans ledighet. Han har hos mig hand om en del vad gäller hopsättning av trädgårdsmöbler, varje år och nu är det klart för sommaren 2013.
Det är så roligt att träffa de små barnen, som han har med sig och dottern tillräckligt stor för att prata med.

Borde sedan ha gått ut i trädgården men fick ett infall att baka, i dag i stället för i morgon. Att baka är roligt och då satte jag igång med det, vilket gjorde mig trött och jag meddelar härmed min avsikt att omedelbart inta sängen. Kanske med en kort stunds läsning av en bok.
I Almedalen vill Miljöpartiets unga partiledare att skolan ska förstatligas, vilket han inte är ensam om. Det var kanske en god tanke bakom när den en gång kommunaliserades, men mycket okunskap i skolfrågor har gjort att det blivit lite fel här och där. Bara att hoppas att det inte drar ut på tiden, som ofta förändringar har en tendens att göra.
Men,som sagt, sängen väntar och jag låter forntiden anstå till ett annat tillfälle.En skön kväll önskar jag er alla! Sov Gott! Gud är god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar