torsdag 18 juli 2013

Alla dagar går inte som på räls. Inte torsdag18 juli2013.Kortisblogg i kväll för det.

Jag vet att jag lovat en reseskildring och om dagen "gått på räls" hade det blivit en sådan.

Dagen började med sol och värme, som förväntat var. Tjugufem grader i dag också och en underbar sommarkväll just nu. Träningspasset tidig förmiddag. Vattning av trädgården och en liten runda i den.

Sedan blev det "urspårning", liksom. Skulle handla, kom ej iväg. Gick till Isak en stund. Passade på att frosta av frysen där. Av olika anledningar kom jag hem alldeles för sent för att samla tankarna till en reseskildring.
Något roligt som hände var att min vän "gräsklipparen" uppenbarade sig på trappan hos Isak. "Men är du kvar ", undrade jag som trott att han lämnat för semester. Nej, han hade bytt telefonnummer bara, men åker i morgon. Nu fick vi säga adjö och han tog vägen förbi hos mig och fixade bort ogräset från de plattor som var kvar sen förra gången.
Allt ordnar sig. Några tröstande ord pr telefon hann jag också med på hemvägen.
Ja då blev detta allt för i kväll och vi ser fram emot en solig dag i morgon också. "Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet," sjunger vi. Gud är god och sviker aldrig. Tack för det. Amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar