torsdag 16 maj 2013

Onsdag, torsdag 15,16 maj 2013.

                                            Konfirmation i "Lutherska Bönhuser år 1941.
                                            Vill minnas att prästen hette Eskil Hvasser.
                                            Min bästis Britt längst till höger och jag bredvid.

I går var det onsdag och ingen blogg. Husgruppen här i går kväll och sedan sängen.

I dag har jag varit med Elsemarie och hennes familj till Katrineholm på begravning. Lasses moster Elsie, 91 år, fick flytta till Jesus för ett par veckor sedan. Hon var dotter till Emil Hallqvist som var pastor i Baptistkyrkan i Oskarshamn på 30talet, där familjen då bodde under barnens uppväxttid. Nu är det bara Lasses mamma och en bror till henne, som är kvar i detta livet.

Konfirmationskortet från Figeholm kom fram ur gömmorna en dag och jag måste bara få med det. När jag skrivit om Britt så kom jag att tänka på att det var länge sedan vi pratades vid så jag ringde till henne alldeles nyss. Vi har under alla år hållit kontakten med varandra och har nu planer på att träffas igen i sommar.
Det är något speciellt med så gammal vänskap. Man känner liksom till varandra "från grunden". Så många minnen!
Eftersom jag vaknade tidigt i morse behöver jag sova nu och fortsätter mitt bloggande i morgon.
I dag är det mammas födelsedag, 114 år sedan hon föddes. Så tacksamma vi syskon är för våra föräldrar.
Att åka hem till mamma på hennes födelsedag betydde att man också fick höra näktergalen, som alla år kommer omkring 15 maj.Det var så roligt att företa denna resa med barnen för att fira mors födelsedag.

Nu säger jag God Natt till er alla. Tacksam för en fin dag går jag nu till nattens vila. Som avslutning på dagens begravning sjöng vi "Bred dina vida vingar o Jesus över mig och låt mig stilla vila i ve och väl hos dig."
Det får bli avslutningen också här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar