lördag 11 maj 2013

Lördag 11 maj 2013. Så blev dagen.

Klockan 6 fann Isak det för gott att ta den sista sömnen i min säng. Efter att ha somnat i normal tid i går kväll vaknade jag tidigt, innan Isak kom.Han fortsatte att sova, vilket gjorde att jag för att inte störa, låg vaken och väntade tills han vaknade. Till slut var vi båda på väg nedför trappan. Jag öppnade dörren och släppte ut honom i trädgården, där han kunde lyfta benet mot något träd.  Började i tanken njuta av kaffet, som snart skulle vara klart. Tittade ut och fick se Isak på andra sidan staketet, springande på gatan.
På med jackan, koppel och plastpåse hämtades i förbifarten. Ingen Isak! Gick en liten runda innan jag insåg att han kunde ju ha sprungit åt ett annat håll. Han är väldigt rädd för att vara ensam, det visste jag och tänkte att han kommer snart hem igen. Vände helt om.för att gå hem.Då stod han där och tittade på mig som om det var jag som övergivit honom. Stod stilla medan han gärna lät sig kopplas och så var det bekymret ur världen.

Ett annat uppstod efter någon timme då jag satte på den musik och sång, som Elsemarie ordnat åt mig på min Ipad innan hon med sin man reste till Göteborg i torsdags. Jag lyssnade en stund men tyckte ljudet var för högt och stängde av, men se det var ej så lätt. Det spelades den ena låten efter den andra allt medan jag skrev på Facebook och grejade i köket. Till slut var jag så trött på att lyssna så jag tog Isak med mig och gick hem till mig för att vattna blommorna. Kom tillbaka . Av de 80 låtar som förärats mig fanns det säkert ett 40tal kvar. Ljudet lika högt och omöjligt att få slut på det hela. Jag tänkte att batteriet måste väl ta slut. Icke! (Jo precis när Tobias senare fick tyst på ljudet,tog batteriet slut)



Jag SMSade till Tobias. "Var är du?" " Jag är på mitt rum." Han hade kommit hem från sin fotbollsträning medan jag var hemma hos mig. Han kom, log och tittade på mig, tryckte på en knapp,omedelbart blev det tyst. Se där,vad jag lär mig av den unga generation, som redan kan allt.

Dagen gick. Kycklingfile åt vi till lunch. Sedan hade vi mysigt med Fiaspel och Racko innan Tobias skulle gå på konsert med sina kompisar.Jag gick hem och det känns alltid bra att komma hem efter ett par dagar borta. Så nu blir det sängen.
I morgon kyrkan där det bl.a. blir parentation för Margit,min vän sedan många år. Lennart och Ulla kommer och hämtar mig.
Men nu, kära vänner får det vara slut för i dag och jag önskar er en God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar