fredag 28 december 2012

Och det blev afton fjärdedag jul också.



       Efter morgonkaffet  skrev jag på FB att jag behövde hjälp med min nya Ipad, om någon hade tid. Dottern, som bor närmast anmälde sitt intresse, tydligen själv överraskad av att ha just TID. Men nu är det jullov och jag har att passa på innan jobbet tar vid igen.

Min Ipad och jag blev hämtad. med bil. Fruktansvärt halt ute. Nu blev det repetition från gårdagen och jag fick stor hjälp. Hon är en bra pedagog och har tålamod och det går åt mycket med en så okunnig mamma. Lasse fanns i närheten och bidrog till inlärandet.Bl.a. visade han på deras TV ett par gamla bilder som jag avfotograferade med min Ipad. Hur jag ska få dem till bloggen utan att skanna har vi ännu ej diskuterat.

Nu är de med yngste sonen på fotbollsmatch och jag tog med Isak till mej under tiden.
Jag har varit på benen också i dag. Tror att det blir bättre och bättre. Fick FBhälsning från en vän i Nora att förkylningen härjar också där och tipset var att ha tålamod!! Det tackar jag för. Det värsta med att bli sjuk till jul är att man ej kan bjuda hem vänner eller besöka barnen. Jag ser dock fram emot att åtminstone kunna träffa de barn med familjer som jag ej träffat i jul.

I dag har vi 10 grader kallt och solen som visade sig en kort morgonstund försvann snabbt.

Hade förresten tänkt att gå tillbaka till den tid jag här kallar forntid men inser att det bästa är att sova lite före midnatt. Jag är ju på väg att bli frisk och måste hålla fast vid det och göra mitt. Gud gör alltid sitt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar