måndag 3 december 2012

Fel bild igen! Hahaha!


Jaha så blev det fel bild igen. Övre bilden från NewYork och vår fantastiska resa i mars 2012.
Så lite av förra årets sommar. I år regnade det nästan jämt och blommorna blev därefter.

Ännu en gång skulle jag visa bilden med IngaBritta och pojkarna från "Hoppets hem", men jag får inte till det, trots att bilden finns i datorn.
Men då tar vi lite om den här dagen då termometern visade minus 16 i morse och lika mycket när klockan är 18.00.Ingen träning ! Jag går inte ut i sådan kyla. Ingen Isak kom i dag. Såsmåningom fick jag veta att ElseMarie skulle åka till Sunne för sista fasen i rektorsutbildningen och "examen" där på torsdag, och därför gick hem från jobbet efter halva dagen och gick ut med Isak innan hon åkte. Bra var det.
Får se hur vi löser det i morgon, om kylan håller i sig.
Jag har, som vanligt på måndagar, haft två matgäster.Plockat fram julkrubban av olivträ. Påminnande mig om den stora händelsen i Betlehem en gång och som alltjämt är av största betydelse.
Har haft en vilsam och skön dag med några trevliga telefonsamtal.
Spelat julsånger på bandspelaren. Det skänker julstämning. Nu har jag dåligt med inspiration så jag "lever i nuet", som någon sa på radion i dag. Låter det förflutna få anstå till en annan gång. Då hörs vi igen med lite gammalt stoff. Till dess-ha det varmt och gott inomhus! Det önskar jag er alla! Själv tappar jag sugen en aning vid de köldgrader som nu härskar på andra sidan väggen! Sorry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar