lördag 8 december 2012

Isak blev glad igen.Ulla hos tandläkaren1961.



   Så är det lördag morgon.Bara 5 minus och snön lyser upp vår stad också i dag. Strålande dag.
Kom på att jag ej i går avslutade beträffande Isak. Vi åkte alltså hem till hans hus och jag gav honom "kulor" blandade med kött bullar, som han älskar. Och se! Nu åt han med god aptit. Viftade på svansen och var så glad. Precis som vanligt. Jag sa" tack gode Gud" för jag trodde att han var allvarligt sjuk när han var hemma hos mej. Jag blir ej klok på detta, men roligt var det att se honom glad igen.
Nu ska jag avsluta med att återge från en liten anteckning jag hittade i gömmorna. Ulla var sex eller kanske sju år och hade varit hos tandläkaren. Kanske för första gången och inför skolstarten. Minns ej.
Hon var mycket förtjust över resultatet vid sista besöket. Sätter ett pekfinger i varje mungipa och säger sedan förtjust:" O, mamma du skulle bare vete hur gla ja e för att ja har silvertänner!"

Ha en bra dag och låt oss njuta av den vita snön och hoppas på dess förblivande i samma skick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar