söndag 2 september 2012

Nu ska Ruth pröva sina kunskaper 2012.

Som ni vet så har "ängeln", som bodde i källaren ett par månader, nu flyttat och jag har ej längre hjälpen så nära, men ett telefonsamtal bort har jag ett barnbarn, villig att hjälpa, men väldigt ont om tid. I dag kom han, före vokalensembleövningen på Risbergska, och om jag ej lyckas med att skicka bilder nu , så är det absolut inte hans fel, kan jag försäkra. Jag har en del inscannade bilder och tror att jag bara skickat ett fåtal, så nu ska jag  göra vad jag kan.


          Här i Hörningsnäs bodde farmor,farfar,farbröder och fastrar. Åtta kilometer från mitt föräldrahem.Här fanns grisar, kor,en häst, höns och gäss. Vilken tillgång för oss barn att få vara där emellanåt.Bara en batteridriven radio  höll oss medvetna om att det finns en värld därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar