torsdag 15 mars 2018

Torsdag 15 mars 2018. Börjar med lite Forntid. lite Nutid också, kanske.

Om datorn och jag kan hålla sams i kväll så ska jag ta vid där allt bara försvann vid bloggskrivandet för ett tag sedan. Ja, det som är borta är borta men jag börjar där jag slutade det som försvann. Om ni förstår!!
Enligt mina futtiga anteckningar var jag klar med Januari månad år 1997.
Februari 1, På stan med Linn och Elsemarie. Åt semlor. Åkte sedan till  Hovsta, .Köpte Pizza med mig , som Martin, Kristin och jag festade på.
Hann med att stryka in en del tvätt innan jag tog sen buss till stan.

Söndag 2 febr.Sven och Maria i Motala.Ulla övar i stan och pojkarna följde med hit. Tillsammans med Kristin åkte de till Loppmarknad,
Febr. 3. I skolan som klassmormor igen, Bakade semlor, hämtade barnen på Dagis. Anna och jag på möte på kvällen,
Febr 4. Letar ,ber till Gud om hjälp. Hittar Gud finns alltid till min hjälp,Alltid! Gud sviker aldrig! ( Skriver precis som det står i Dagboken.  Hämtade barnen på Dagis.
Filip, drygt 2 år, "pangar" åt höger och vänster, skriker och skrattar och domderar.
" Du bryr dej mer om Filip", säger liten Linn, nyss fyllda 5.
Jag bestämmer mig för att jag ska ta en heldag med BARA Linn.

Febr. 5. I skolan på förmiddagen. Sedan till Emy ( vår pastorsfru från tiden i Stockholm) med kakor. Kom dit i rätt ögonblick!
Febr. 6. Till skolan. Hem och fikade med Magnus. Roligt att fika med barnbarnen ibland.
Emy ringde och var ledsen. Jag gick dit och stannade länge. Hon är 95 år och är ändå inte fri från bekymmer. Vi ber tillsammans att allt ska bli bra.  På kvällen är jag barnvakt.

Febr.7.Elsemarie ska operera en tand. Barnen här efter Dagis. Ringt till Ralf, som mådde bra i dag.
Febr. 8. Med Linn och Filip till Betel och provade instrument.  Filip provade cello, Linn vågade inte prova. Elsemarie och Lasse bjöd på Pizza, Åkte sedan till Janssons. Jag gick hem till mej. Bakade  Frallor, Semlor, Bullar och Mandeltårta. ( Jag skriver detta i dag för att njuta lite i efterskott) Hahaha!

Febr. 10. Elsemarie och Lasse jobbade sent. Jag hos barnen.
Febr. 11. På stan och köpte present till Kristin. Sedan till Emy. Hämtades av Sven till Hovsta  där vi grattade Kristin som fyllde 15 år!
Febr. 12. Till Holmgatan och grattade Linn, som fyllde 5 år. Hon hade feber och var så dålig. Elsemarie var hemma från skolan. Linn orkade inte bry sig om sina presenter.
Hon sov i tre timmar och kvicknade till. Elsemarie var så ledsen tidigare men nu blev hon glad och Linn och hon lekte med presentdockorna. Magnus och Kerstin kom och vi fick se deras små nyfödda hundvalpar på film. Så blev det ändå en hyfsad födelsedag!
Så var halva februari 1997 avverkad.

Dagen som gått blev en solig dag. Sven ringde och erbjöd mig skjuts till Centrumgården för att få vara med på ett intressant föredrag. Blir så glad när jag får förfrågan  men i dag bara kände jag att jag inte orkade. Fast jag sett fram emot detta Event en tid. I dag har min syn dessutom varit sämre än på länge och detta med försämrad syn tär på hela mej. Vet att jag ej är ensam om att känna så.

I morgon kan det vara bättre igen. Här på Gillet var det också intressant föredrag men trots att jag hunnit med båda så blev det bara en promenad runt kvarteret och en del inköp i min närbutik.
Sven hade bakat bullar till samlingen på Centrumgården och kom på hemvägen upp till mej med ett par påsar. Han bakar så goda bullar och jag blev så glad.

Eftersom klockan tickar på och sängen väntar så ska jag tacksam för dagen sova ett antal timmar. I morgon  kommer Ulla och Kerstin hit och ska gå med mig till ännu en optiker. Jag både ber till Gud och går till Optiker. Tänker att Gud är med överallt.

Sov Gott, mina vänner! Om ni nu orkat med att läsa så här långt.
"Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är." Gud är god. Varje dag hjälper han mig med allt, som han lovade mig för många år sedan. Han sviker aldrig sina löften. Men vi väljer om vi vill ha tillit till hans löften eller ej. Gud sviker aldrig! Natti, Natti!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar