tisdag 6 mars 2018

Sammandrag söndag, måndag, tisdag 4,5,6, mars 2018.

Ja så står jag där igen med krav på "att komma ihåg".
"Den som sig i leken gett måste leken tåla, sa vår hulda moder."
Söndagen blev dagen då vi måste ta avsked. Avsked har aldrig varit min starka sida.
Särskilt minns jag det där avskedet av Magister Rydlöv i 6an (tror jag) En myckenhet av tårar kunde ej trösta mig så jag bad att få brevväxla med honom, vilket vi sedan gjorde tills sorgen hade bedarrat.

Jag blev med anledning av min födelsedag uppvaktad med  Prinsesstårta, så god och ett presentkort på en konsert med fin middag i Wien när våren kommer. Ska visa mera om detta evenemang i morgon. Har jag tänkt. Inte nog med det. Jag fick i fina krukor också två stora Hibiskus. SÅ vackra. Må jag kunna sköta dem. Förr hade vi alltid sådana. Om jag glömde att vattna fick de små gröna löss, som jag sprutade bort. Nu har jag bestämt mig för att vattna och slippa de små gröna.

Resan till Örebro gick bra. Likaså Ullas och Lennarts till Hjortkvarn.

Måndagen blev, som alltid efter att jag varit hemifrån ett antal dagar, en trött och slö dag. Kerstin  gjorde ett kort besök i samband med sjukhusbad efter sin axeloperation på USÖ. Hon hade köpt Ost , Smör och Bröd till mej. Mina barn är så snälla och omtänksamma om sin mamma och jag är så tacksam. Ibland tänker jag på deras pappa Georg. Vet han hur väl omhändertagen jag är av våra barn?

I dag var det min tur att besöka nämnda sjukhus. För mej är det ögonproblem och jag ber till Gud om bättre syn. Att läsa och skriva har jag alltid gillat och därför mår jag dåligt av att ha försämrad syn.
I dag hade jag som läkare sonen till min allra första ögonläkare som på den tiden drev egen  ögon mottagning här i stan.
Jag ska kanske få mera laser på vänster öga. Vi får se vad det blir. Själv förstår jag ej mycket och doktorn verkade lite tveksam vilken behandling som skulle vara bäst men vi valde ögondroppar för en tid. Om det ej blir bättre tar vi till laser igen! Mycket hopp, mänskligt sett, när det gäller vänster öga, där jag haft en skada sedan länge, finns inte men naturligtvis ber jag för min syn. Den är så viktig. Det händer att jag gråter över försämringen.

I kväll har jag haft besök av en väninna och nu ska jag gå till nattens vila för i morgon har jag en del att göra. Leta bl.a. Det hör liksom till min nuvarande tillvaro.

I kväll har vi pratat om Guds makt och om hans vilja att ge oss allt gott. Vi uppmuntrar varandra med positiva händelser i Guds sällskap.

Sov Gott mina vänner! Gud är så god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar