tisdag 13 mars 2018

Tisdag 13 mars 2018. Det varinte meningen, men så blev det!

Nej, det var inte meningen att jag skulle gå omkring i morgonrocken hela dagen, sitta i fåtöljen för att emellanåt titta på TV och emellanåt sova.
NÅGOT fel är det. Undrar om det är "Aprilsjukan", en sjukdom som Linn, när hon var liten, ibland ringde till mej (hon visste vilken knapp som gällde) och påstod att hon drabbats av.
Själv har jag en tid gått här och undrat varför den årliga förkylningen ej infunnit sig . Inte önskat den men jag brukar närmast uppfatta den som något av en "tradition"
Kanske den bara är fördröjd i år.

Brukar stanna några få dagar och sedan  försvinna för ett år, så där.

Jag hade tänkt åka till Hjortkvarn i morgon men nu får vi se hur det blir med det.
Jo dagens enahanda bröts när Sven på väg till affären ringde och frågade om det var något som jag behövde, som han kunde köpa åt mig. Jag tackade nej i dag men sa att jag uppskattar  omtänksamheten.

Med de barn, som jag har, så finns det alltid mat här hemma! De är alla så omtänksamma om sin mamma och jag är både glad och tacksam! Ibland går jag och handlar en del. Jag har nära till affären.

Tiden i fåtöljen är ej alltid bortkastad tid. Där sitter jag och pratar med Jesus. Han lyssnar och förstår vad jag menar även om jag inte alltid hittar rätt ord. I dag har jag bedit för vänner som väntar ingripanden från Gud i vardagslivet. Det är förunderligt med tron på Gud. Böneämnen jag hade i dag var viktiga och jag hade ringt en vän i en annan del av landet och fick till svar att hon denna vecka är i bön och fasta och talar med Gud också om mina böneämnen. Vi förväntar oss bönesvar ! Gud sviker aldrig.

Hade gärna, i kväll, velat gå till bön hos vänner som skulle samlas någonstans i min närhet. De träffas varje tisdag så jag får fler tillfällen.

I går hade jag besök av Ulla och Annelie. Ulla kokade grönsakssoppa och Annelie , undersköterska,
fixade förband om foten som bara vill spruta blod. När de gått sov jag i fåtöljen. Klart det är något som är fel då!! Jag har egentligen varken tid eller lust att sova på dagtid.

Ja så gär en dag än från vår tid och kommer icke mer.
I dag pratas på TV i termer som visar att kristendomen i vissa läger är något som önskas bort.
Guds folk är ett folk på vandring och under vandringen har vi ett uppdrag att utföra. Vi vandrar tillsammans i kärlek och Jesus är vår härförare. En intressant vandring!

"Lova Herren min själ och förgät ej vad gott han dig gjort. Och förgät ej vad gott han dig gjort", sjunger vi i en låt. Ursprung Bibeln, Psaltaren 103:2 
När jag hör och ser hur vissa politiker vill ha bort Gud kommer jag spontant att tänka på den sång som pingstpastorn Levi Petrus gav oss. "Svenska folk, du borde tacka Gud för landet han dig gav".

Med detta vill jag önska er alla mina vänner en GOD NATT! Själv hoppas jag på att må bättre i morgon än i dag. Tacksam för denna dag! Gud är god!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar