lördag 17 mars 2018

Lördag 17 mars 2018. Två veckors "Forntid".

I går återgav jag ur min dagbok lite anteckningar från februari  år 1997, de två första veckorna.
Jag fortsätter i kväll med  tiden från den 16 febr,

Awad, Kerstins man fyllde  denna dag 51 år. Det var minus 16 grader på kvällen.
Jag fick på morgonen telefon från Linn, som vänligt frågade om jag kunde hämta Filip för se, hon skulle ha sina kompisar där på födelsedagskalas och han "saboterar" om han är med.
Jag hämtar den spralliga gossen hem till mig.
Det första som hände var att han ramlade ner från en bänk dit han tagit sig upp.Det hela gick snabbt.
Efter det sov han en timme. Sedan läste vi och lekte tills pappa Lasse hämtade honom framåt kvällen. Linns kalas blev liksom lite lugnare utan en 2-årig Lillebror med på festen.

Febr.17.Måndag. Jag tog bussen till Frommesta för nu skulle Awad firas. En man i sina bästa år.
Brasan sprakade i kaminen och i köket eldades det i järnspisen. Hundvalparna, 5 veckor så söta filmades. Sportlovet började och Elsemarie tog barnen i bilen och åkte till Hjortkvarn.Kristin och jag åkte med Lennart. Nu skulle vi ha roligt i snön!

Febr. 18. Det snöar. Massor! Febr. 19 åker Sven och Maria till Stockholm och ska stanna till fredag.
I Skrankebol har vi fest för Kristin och Linn, som nyligen fyllt år och ej alla kusiner kunde vara med.
Under veckan kommer fler till Skrankebol. Besök i Vingåkersbadet, Snögubbar, Pulkaåkning, Varm Korvätning, sällskapsspel. Så roligt med Sportlov tillsammans.
Febr. 21 åkte Kristin och jag med Lennart till Örebro.
Går till Emy, som är bekymrad. Vi ber tillsammans.

Får telefonmeddelande om att Vidor i Göteborg dog i går kväll.
Flera församlingar i gemensam bön på lördagskvällen, i Örebro.
Majken ville att jag skulle komma till Göteborg så jag åkte dit den 26 febr.
Så var februari månad avslutad och jag går trött till nattens vila. Ber för min bekymrade vän om frid och tillförsikt. Natti, Natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar